۸ معلم و مسافر گرفتار در کولاک و برف مارگون نجات یافتند

یاسوج - ایرنا - سرپرست اداره کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد گفت : هشت معلم و مسافر گرفتار در کولاک و برف سنگین منطقه سخت گذر مارگون این استان با تلاش و حضور بموقع راهداران نجات یافتند.

اله کرم جانی پور روز یکشنبه با اعلام این مطلب به اصحاب رسانه اظهارداشت: با توجه به اعلام گزارش شب گذشته مبنی بر گرفتار شدن تعدادی از هم استانی ها در منطقه برف گیر زیلایی بخش مارگون بلافاصله گروه امداد راهداری، هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ در محل مستقر شدند.
وی بیان کرد:شب گذشته به علت ارتفاع یک متری برف، کولاک شدید و فشرده بودن برف، بازگشایی این مسیر با تلاش مأموران راهداری بی نتیجه ماند و عملیات بازگشایی از بامداد امروز از سرگرفته شد.

جانی پور افزود: با تلاش بی وقفه نیروهای امدادی این افراد با طی مسافت هفت کیلومتری در مکان مناسب اسکان داده شدند.

وی تصریح کرد: بازگشایی این محور با استفاده از چندین دستگاه سنگین برف روبی از ۲ مسیر جلاله و سیاه کوه زیلایی همچنان ادامه دارد.

جانی پور با اشاره به اینکه تقویت تجهیزات راهدارخانه های استان ضرورت دیگری است که نیاز به توجه جدی دارد،  تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین شامل لودر، گریدر، برف روب و نمک پاش برای طرح های راهداری در استان به کار گرفته می شود که نیازمند افزایش و نوسازی به دلیل استهلاک هستند.

وی عنوان کرد: برای خدمات رسانی بهتر حداقل ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین باید به تجهیزات فعلی راهدارخانه های کهگیلویه و بویراحمد افزوده و ۱۲۷ دستگاه ماشین آلات نیز باید نوسازی شود.

سرپرست کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این استان با داشتن ۶۶ محور برف گیر به طول ۲ هزار و ۸۴۶کیلومتر و ۷۹ گردنه به طول ۳۲۷ کیلومتر نیازمند تقویت تجهیزات راهدارخانه ها برای خدمات رسانی بهتر است.

وی بیان کرد: از ۲ هفته پیش عملیات راهداری زمستان با مشارکت ۲۷ راهدارخانه استان شروع شده و تا پایان فصل زمستان ادامه دارد.

جانی پور اضافه کرد: در زمان اجرای این طرح، راهداران با تمام توان، روان سازی ترافیک و سهولت تردد رانندگان و مسافران را فراهم و امداد رسانی و افزایش ایمنی جاده ای در تمامی مسیرها را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است.

کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha