ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: مانع زدایی و رفع مشکلات صنعتگران باهدف ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید باید اولویت راهبردی و اساسی مسوولان در مازندران باشد.

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی‌پور روز دوشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران در ساری افزود: باید به صورت موردی و تخصصی مشکلات حوزه تولید در استان شناسایی و برای رفع این دغدغه‌ها، اقدامات همه جانبه‌ای صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم لازم است مسوولان مربوطه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کنار ارایه اعداد و ارقام، دیدگاه‌های فنی و کارشناسی خود را برای رونق کسب و کار تولیدکنندگان در استان ارایه دهند.

استاندار مازندران تصریح کرد: بررسی پرونده‌های موردی حوزه صنعت در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای گره گشایی از مشکلات بخش تولید خوب است اما نباید تنها به این موضوع اکتفا کرد بلکه باید براساس یک برنامه مدون و چشم‌انداز مشخص در مسیر توسعه اقتصادی پایدار در استان حرکت کنیم.

حسینی پور با بیان اینکه، رشد اقتصادی هشت درصد برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است، گفت: برای تحقق این راهبرد اصولی تمام مدیران حوزه صنعت و تولید در بخش دولتی و خصوصی پای کار باشند.

وی با بیان اینکه، بانک‌های عامل نقش کلیدی و مهمی در مانع‌زدایی و گره‌گشایی از مشکلات بخش صنعت با تزریق به موقع نقدینگی دارند، افزود: بانک‌های مازندران باید تنها به منافع استان که رونق کسب و کار است توجه کنند و باید روند اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان آسان شود.

استاندار مازندران گفت : گزارش‌های متعددی در ارتباط با انحراف برخی از بانک‌های عامل استان در بحث انتقال منابع پولی مازندران به استان‌های دیگر گزارش می‌شود که باید دستگاه‌های نظارتی و بازرسی با ورود به این موضوعات از جلوی انحراف‌های از این دست را بگیرند.

وی تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد که منبع مالی که متعلق به مازندران است در استان دیگری هزینه شود و باید با کلان‌گری همواره برای توسعه اقتصادی این دیار در تکاپو باشیم.

در این نشست مشکلات پنج واحد صنعتی مازندران از سوی استاندار و دیگر اعضای کاروگروه تسهیل و رفع موانع تولید با هدف اجرای طرح توسعه‌ای و همچنین بازگشت این واحدهای صنعتی به چرخه تولید بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در استان مازندران ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولید فعال است.