گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد با اشاره به کمبود خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان گفت: این مشکل با همکاری و استفاده از ظرفیتهای بین بخشی سایر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی قابل رفع است.

حامد قربانی روز دوشنبه در نشست کمیسیون دانشجویی گناباد با اشاره به کمبود خوابگاه برای ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان خواستار استفاده از ظرفیت مازاد خوابگاه‌های سایر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برای کاهش این مشکل شد.

وی با اشاره به کمپین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد در فضای مجازی برای جلب توجه مسوولان به رفع این مشکل افزود: با توجه به کمبود خوابگاه و از طرفی افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی در این شهرستان دانشجویان با مشکلاتی در زمینه اسکان مواجه هستند.

فرماندار گناباد ادامه داد: با وجود مکانهای خالی و بدون استفاده خوابگاهی در سایر مراکز آموزش عالی گناباد، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان نباید به دلیل کمبود خوابگاه مجبور به اجاره منازل شخصی با هزینه های زیاد شوند.  

وی خواستار استفاده از واحدهای مسکونی مسکن مهر که در سالهای گذشته احداث و بدون استفاده مانده است، برای تامین خوابگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم با بیان اینکه این دانشگاه با کمبود خوابگاه برای ۲۰۰ نفر از دانشجویان پسر مواجه است، خواستار استفاده از ظرفیت مازاد سایر دانشگاهها و ظرفیتهای موجود شهرستان برای رفع این مشکل شد.

دکتر رضا احمدی گفت: با توجه به افزایش دانشجویان رشته پزشکی این دانشگاه از ۱۱۰ به ۱۵۰ نفر در نیمسال تحصیلی آینده مشکل کمبود خوابگاه این دانشگاه افزایش می‌یابد لذا باید چاره اساسی برای رفع آن اندیشیده شود.

در این نشست مسوولان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گناباد برای واگذاری بخشهایی از فضای خوابگاهی خود به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان اعلام آمادگی کردند.

۱۲ هزار دانشجو در ۱۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی گناباد مشغول تحصیل هستند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.