قصرشیرین- ایرنا- ورود سامانه‌ای ناپایدار و یک توده هوای غبارآلود به آسمان قصرشیرین، هم اکنون میزان دید افقی در این شهرستان مرزی را به یک هزار متر کاهش داده است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اکنون میزان دید افقی در این شهرستان، ۹هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰ هزار متر) کمتر است.

«امیرپرویز نجفی» دمای فعلی هوای قصرشیرین را هشت درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی را ۹۶ درصد ذکر کرد و افزود: این شرایط تا روز پنجشنبه بر جو منطقه حاکم است.

وی اظهار داشت: بیشینه سمت و سرعت وزش باد در این منطقه شب گذشته‌ به ۱۷متر بر ثانیه معادل ۶۱کیلومتر بر ساعت رسید بود.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۴۹روز درگیر گرد و خاک بوده که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار و آذر ماه ۱۰ روز بوده است.

نجفی اضافه کرد: میزان بارندگی شب گذشته ناشی از این سامانه نیز در قصرشیرین بسیار کم و به میزان ۶دهم بود.  

 هوای قصر شیرین در شرایط خطرناک و بحرانی است از منزل خارج نشوید 

کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز گفت: اهالی قصرشیرین تا خروج از شرایط بحران از منزل مگر برحسب ضرورت و با استفاده از ماسک های مناسب خارج نشوند.

«یحیی ذائبی» افزود: هوای شهرستان های اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب نیز  ناسالم بوده و در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی گفت: افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی، سالمندان، مادران باردار و کودکان خارج نشوند و سایر افراد نیز فعالیت خود را کاهش دهند.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.