بجنورد-ایرنا- خیران شیروانی به مناسبت شب یلدا ۹۰۰ بسته مواد غذایی در بین نیازمندان این شهرستان خراسان شمالی توزیع کردند که بیشتر آنها در روستاها بوده است.

به گزارش ایرنا بسته های مواد غذایی خیران با هدف توزیع در اختیار ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، آستان قدس امام زاده حمزه رضا(ع) و مراکز نیکوکاری و کانون شهدای فرهنگی هنری شهدای شهرک ولیعصر(عج) شیروان قرار گرفت.

همچنین همزمان با فرا رسیدن شب یلدا در راستای فعالیت‌های جهادی و کمک‌های مومنانه با همکاری جمعی از خیران بسته های حمایتی در  بین دانش آموزان نیازمند نیز توزیع شد.

این بسته‌های معیشتی شامل گوشت، مرغ، سویا، روغن، حبوبات، ماکارونی، شیرینی، شکلات، بادام زمینی، میوه، تخمه است.

 تهیه، بسته بندی و توزیع این بسته های یلدایی و معیشتی که شامل انواع میوه و مواد غذایی در سطح شهر و روستا توسط ورزشکاران و خیران و همچنین اقشار مختلف مردم انجام شد.

شب یلدا در خراسان شمالی که از آن به نام شب چله یاد می شود آیین و سنتی با پیشینه دیرینه است که صمیمیت و دوستی را برای خانواده های این استان با قومیت های مختلف به ارمغان می آورد.

به گزارش ایرنا از گذشته های دور آیین و براساس یک سنت دیرینه برگزاری جشن طولانی ترین شب سال مرسوم بوده و آداب و رسوم متفاوتی توسط مردم مناطق مختلف برگزار می شود که مردم خراسان شمالی نیز هر سال جشن طولانی‌ترین شب سال یعنی شب چله را با آداب و رسوم ویژه‌ای برگزار می کنند.

هم اکنون ۱۷ هزار و ۲۹۲ نفر مشتمل  بر ۹ هزار و ۳۰۷ خانوار در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.