یزد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۴۲ نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد استان با همکاری خیران و پیگیری مسئولان از زندان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، سید مسعود عظیمی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران یزد افزود: از این تعداد ۳۴ مددجو با انجام مشاوره از سوی مددکاران و  ۱۰۸ مددجوی دیگر با پرداخت از محل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوعدوست آزاد شدند که از این تعداد ۱۱ مددجو زن و ۱۳۱ مددجو مرد بودند.

وی ادامه داد: بدهی این مددجویان  ۵۷۵ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال بود که از این میزان ۴۷۰ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شد و بقیه از محل کمک خیران و نیکوکاران تامین شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از مددجویان آزاد شده، ۱۰۲ مددجو مربوط به محکومان مالی، ۱۷ مددجو محکوم نفقه، ۱۳ نفر مددجوی محکوم پرداخت مهریه، هفت مددجوی محکوم پرداخت دیه حادثه کار، ۲ مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی و یک مددجو محکوم به پرداخت دیه غیر عمد بودند.

عظیمی گفت: نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به حساب‌ ستاد دیه به شماره کارت مجازی ۳۲۳۱-۰۰۰۰-۶۰۷۰-۶۲۷۷ و شماره ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳۶۶۵۵ واریز کنند.

عظیمی یادآور شد:  تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد پاسخگوی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده که می‌توانند اقدام کنند.

یزد سه ندامتگاه دارد که تعداد مددجویان زندانی آن حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر است.