۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبر: 84975961
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۱۸ زندانی غیرعمد در استان یزد آزاد شدند

۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبر: 84975961
۱۱۸ زندانی غیرعمد در استان یزد آزاد شدند

یزد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۸ زندانی جرایم غیر عمد در استان آزاد شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ستاد دیه یزد، سید مسعود عظیمی با اشاره به برگزاری پویش یلدای رهایی در استان گفت: ۱۱۸ زندانی در سال ۱۴۰۱ به همت خیران و گذشت شکات آزاد شدند.

وی افزود: بدهی این مددجویان ۱۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که ۱۰۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب گذشت رضایت مندانه اخذ شده از شکات، پذیرش اعسار و آورده مددجو تامین شد و با پرداخت ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زمینه آزادی این ۱۱۸ زندانی از زندان فراهم شد.

این مسئول با تشریح نوع محکومیت این مددجویان اظهار داشت: از این تعداد آزاد شده ۷۶ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۲۸ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۱۳ مددجو محکوم نفقه و یک محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند که از این تعداد ۱۳ نفر زندانی زن بودند که به آغوش خانواده خود بازگشتند.

عظیمی ادامه داد: در آستانه شب یلدا هم ۲ مورد آزادی دیگر نیز به این آمار اضافه خواهد شد و مجموع آزادی زندانیان امسال به ۱۲۰ نفر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ زندانی مشمول کمک ستاد دیه داریم و برای آزادی این زندانیان حدود ۴۰ میلیارد اعتبار لازم است که تاکنون مبلغ ۲۰ میلیارد از این مبلغ تا از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و جلسات با مابقی شکات برای گذشت بیشتر از این مبلغ در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha