مشهد- ایرنا- آزمایشگاه مرکزی بتن و مصالح نوین ساختمانی روز پنجشنبه در حاشیه همایش علمی بتن در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد افتتاح شد.

دبیر این همایش علمی به خبرنگار ایرنا گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای هشت آزمایشگاه مرکزی تخصصی در کشور ایجاد کرده و در حوزه بتن نیز این ازمایشگاه به صورت مرکزی در دانشکده شهید منتظری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

جلال یزدی‌‎نژاد افزود: برای تجهیز این آزمایشگاه حدود ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که در ردیف آزمایشگاههای برتر کشور است.

وی ادامه داد: ایجاد این آزمایشگاه می‌تواند به بهتر شدن ارتباط صنعت و دانشگاه منجر شود و درآمدزایی نیز برای دانشگاه داشته باشد.

دبیر این همایش با اشاره به کاربردهای فراوان بتن گفت: بر خلاف شهر مشهد بسیاری از ساختمان‌ها در شهرهای دیگر کشور به سوی استفاده از مصالح بتنی رفته اند زیرا هم از نظر اقتصادی و هم از نظر پایداری و سازه‌ای طول عمر و کاراآیی بهتری دارند، لذا فعالیت بر روی این موضوع از نظر اقتصادی می تواند به نفع کشور باشد.

وی افزود: شعار دانشگاه فنی و حرفه ای، مهارت محوری است و از آموزش صِرف تئوری فاصله گرفته است و این آزمایشگاه نیز در کنار فعالیت تجاری خود در زمینه کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی نیز می‌تواند به بسیاری از استادان دانشگاه و دانشجویان کمک کند.

یزدی نژاد ادامه داد: دانشجویان با فعالیت علمی در آزمایشگاه توان علمی و مهارتی خود را افزایش می‌دهند که نتیجه آن در مسابقات بتن خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: دانش‌آموختگان این دانشگاه سریعتر وارد بازار کار می‌شوند و تعداد دانش‌آموختگان بیکار این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های آکادمیک کمتر است.

یزدی نژاد افزود: دنیا به سوی مهارت آموزی در مراکز علمی حرکت کرده و آموزش صِرف تئوریک در حال منسوخ شدن است و این دانشگاه نیز به عنوان یک دانشگاه مهارت محور می‌تواند در آینده شغلی افراد مؤثر باشد.

در این همایش استادان و دانش‌آموختگان عمران و معماری دانشکده فنی شهید منتظری مشهد با آخرین تغییرات علمی آیین نامه بتن ایران معروف به "آبا" آشنا می‌شوند.