آزمایشگاه مرکزی بتن در دانشگاه شهید منتظری مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- آزمایشگاه مرکزی بتن و مصالح نوین ساختمانی روز پنجشنبه در حاشیه همایش علمی بتن در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد افتتاح شد.

دبیر این همایش علمی به خبرنگار ایرنا گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای هشت آزمایشگاه مرکزی تخصصی در کشور ایجاد کرده و در حوزه بتن نیز این ازمایشگاه به صورت مرکزی در دانشکده شهید منتظری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

جلال یزدی‌‎نژاد افزود: برای تجهیز این آزمایشگاه حدود ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که در ردیف آزمایشگاههای برتر کشور است.

وی ادامه داد: ایجاد این آزمایشگاه می‌تواند به بهتر شدن ارتباط صنعت و دانشگاه منجر شود و درآمدزایی نیز برای دانشگاه داشته باشد.

دبیر این همایش با اشاره به کاربردهای فراوان بتن گفت: بر خلاف شهر مشهد بسیاری از ساختمان‌ها در شهرهای دیگر کشور به سوی استفاده از مصالح بتنی رفته اند زیرا هم از نظر اقتصادی و هم از نظر پایداری و سازه‌ای طول عمر و کاراآیی بهتری دارند، لذا فعالیت بر روی این موضوع از نظر اقتصادی می تواند به نفع کشور باشد.

وی افزود: شعار دانشگاه فنی و حرفه ای، مهارت محوری است و از آموزش صِرف تئوری فاصله گرفته است و این آزمایشگاه نیز در کنار فعالیت تجاری خود در زمینه کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی نیز می‌تواند به بسیاری از استادان دانشگاه و دانشجویان کمک کند.

یزدی نژاد ادامه داد: دانشجویان با فعالیت علمی در آزمایشگاه توان علمی و مهارتی خود را افزایش می‌دهند که نتیجه آن در مسابقات بتن خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: دانش‌آموختگان این دانشگاه سریعتر وارد بازار کار می‌شوند و تعداد دانش‌آموختگان بیکار این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های آکادمیک کمتر است.

یزدی نژاد افزود: دنیا به سوی مهارت آموزی در مراکز علمی حرکت کرده و آموزش صِرف تئوریک در حال منسوخ شدن است و این دانشگاه نیز به عنوان یک دانشگاه مهارت محور می‌تواند در آینده شغلی افراد مؤثر باشد.

در این همایش استادان و دانش‌آموختگان عمران و معماری دانشکده فنی شهید منتظری مشهد با آخرین تغییرات علمی آیین نامه بتن ایران معروف به "آبا" آشنا می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha