حمیدرضا شهرکی ثانوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود:این تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه است و برای بهسازی و برای بهسازی مینی بوس حدود ۲ میلیارد ریال خواهد بود.
وی ادامه داد: این آماده سازی و اورهال نمودن برای ناوگان اتوبوسی در قالب تعمیر اساسی موتور و تعمیر و بهسازی اتاق و صندلی ها کاملاً کافی است و اتوبوس داران میتوانند از این تسهیلات به خوبی برای بهسازی و تعمیر ناوگان خود استفاده کنند.
معاون سازمان راهداری گفت: متوسط عمر اتوبوس برون شهری ۱۲، ناوگان سواری کرایه ۱۱ و مینی بوس ۲۵ سال است که این سن برای ناوگان مینی بوس کشور فاجعه است.
شهرکی متوسط سن ناوگان باری در کشور را۲۰ سال عنوان کرد و گفت: اولویت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در کشور بر اساس همین سن متوسط است و از طرفی در بخش بار تقریباً همه حمل و نقل کالا در داخل کشور توسط کامیونها صورت می گیرد.
وی ادامه داد: انعطاف پذیری حمل و نقل جاده ای و ارائه خدمات درب تا درب مزیت ویژه ای برای حمل و نقل عمومی جاده ای است
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای توجه به موضوع حمل و نقل ترکیبی و حضور شرکتهای حمل و نقل مسافر در ایستگاههای قطار و فرودگاهها و نیز استقرار در پایانه های غیر متمرکز حمل مسافر شهری را خواستار شد.
شهرکی افزود: سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) فقط برای کنترل و نظارت نیست بلکه باید دیتای تولیدی به سمت خدمت دهی به همراهان مسافر، مسافران، مالکان و رانندگان مورد استفاده قرار گیرد.
۲۲۰ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و روستایی کشور زیر پوشش خدمات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.
بیش از ۹۰ درصد جابه جایی کالا و مسافر در کشور در قالب فعالیت ۶۰۰ هزار راننده حرفه ای، ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه و هفت هزار شرکت حمل و نقل صورت می گیرد.