همدان_ایرنا_ استاندار همدان تاکید کرد: اگر به دنبال تقویت معیشت و ارتقای کیفیت زندگی مردم باشیم باید در موضوع تولید و اشتغال در استان، ثبات ایجاد کنیم.

‍به گزارش ایرنا، دکتر "علیرضا قاسمی‌فرزاد" روز جمعه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بهار، افزود: نگاه دولت سیزدهم به بحث تولید ریشه در بیانات مقام معظم رهبری دارد که در چند سال‌ اخیر تاکید ایشان بر تولید و حمایت از آن بوده است.

وی اظهار داشت: ما باید با همت و توان بیشتری این شعار سال را در کشور به‌ ویژه استان همدان عملی و اجرایی کنیم.

استاندار همدان تصریح کرد: مهم‌ترین سرفصل‌های دولت سیزدهم، سلامت مردم، تقویت معیشت، تنظیم بازار و مسکن است که در ذیل معیشت، موضوع تولید و اشتغال و حمایت از آن، پیگیری و در راستای تقویت و حمایت از تولید اقدام می‌شود. 

قاسمی فرزداد گفت: بخش بزرگی از مشکلات و موانع موجود در استان، ریشه در آمارهای نادرست برخی دستگاه‌های اجرایی دارد که تا کنون ارائه می‌شده است.

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: یکی از شاخص‌های تخصیص بودجه استانی، نرخ بیکاری است و اگر استانی نرخ بیکاری آن پایین باشد بودجه کمتری به آن اختصاص داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی در ارائه آمارها و گزارش عملکردهای خود، واقعیت را بیان کنند، اظهار داشت: تعداد نفوس و مسکن یا جمعیت استان یکی از شاخص‌های تخصیص اعتبارات استانی است که در سرشماری جدید ۱۳۰ هزار نفر به آمار پیشین اضافه شده که باید اصلاح شود.

استاندار همدان افزود: حمایت و پشتیبانی از تولید در دولت سیزدهم و به دنبال آن در استان همدان به صورت همه جانبه پیگیری می شود و دستگاه‌های اجرایی با همه توان و ظرفیت خود را در راستای رفع و حل مشکلات تولیدکنندگان بکار گیرند.

قاسمی فرزاد گفت: مشکلات تولیدکننده، زاییده خود تولیدکننده‌ها نیستند بلکه متاثر از تغییر و تحولاتی چون نرخ ارز و قیمت‌ است که در سطح جهان و ایران روی می‌دهد.

به گفته وی، با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و کشور، قیمت بسیاری از کالاها و خدمات افزایش یافت و برخی از کالاها مانند مواد غذایی، دانه‌های روغنی و گندم نایاب و کم شدند.

استاندار همدان تاکید کرد: بانک‌ها با تسلط و کارشناسی دقیق‌تری شرایط و وضعیت ایجاد شده به ویژه افزایش قیمت‌ها یا تغییر نرخ ارز را بررسی و منطبق با آن از تولیدکننده‌ها حمایت و پشتیبانی کنند.

به گفته وی، بخش خصوصی نیز باید سرعت‌ عمل را در دستور کار خود قرار داده و با شرایط زمانی و مکانی امور را پیش ببرد تا دچار گرفتاری نشود.

استاتدار همدان تصریح کرد: برخی از مشکلات و مسائل نیز ریشه در پیچ و خم قوانین دست‌ و پاگیر دارند که خروج از آن کار ساده‌ای نیست که البته تولید کنندگان با پیگیری و سرعت‌عمل می‌توانند از مانعِ افزایش قیمت‌ها عبور کنند.

در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی صبانور ایرانیان، صنایع نشاسته الوند و طرح فردای همیشه شهرستان بهار برای رفع موانع و حل و فصل مسائل‌ مورد بررسی قرار گرفت و بر پیگیری تا حصول نتیجه نهایی تاکید شد.

به گزارش ایرنا، استاندار همدان صبح امروز در راس هیاتی از مدیران استان با استقبال رسمی فرماندار، شهردار و مدیران شهرستانی وارد بهار شد.

استاندار همدان در اولین برنامه از سفر به بهار با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

دیدار و گفت وگو با امام جمعه شهرستان، افتتاح بیمارستان دندانپزشکی و بازدید از روند پروژه های عمرانی و همچنین شهرک صنعتی از دیگر برنامه های سفر استاندار همدان به شهرستان بهار است.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان واقع شده است.