مشهد- ایرنا- مدیر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرونده ۴۳ تن از جانباختگان مدافع سلامت استان در کارگروه کمیته استانیِ بررسی مدارک و تعیین مصادیق شهید خدمت مورد بررسی و پیگیری کارشناسان قرار گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر روح‌الله هاشمی نژاد افزود: از این تعداد ۱۸ پرونده به تایید کمیته ملی رسیده است که از آن میان ۱۰ پرونده مربوط به شهدای معزز مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد تایید قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: علاوه بر پیگیری ها و بررسی های کارگروه شهدای سلامت برای تشکیل پرونده جانباختگان مدافع سلامت و بررسی و تحقیق در مورد انطباق این پرونده ها با آیین نامه‌ی مربوط، دفتر امور ایثارگران پیگیری هایی را برای حصول اطمینان از برقراری حقوق و مستمری و وضعیت معیشتی مطلوب خانواده‌های شهدای مدافع سلامت انجام داده است.

این مسوول ادامه داد: در همین راستا جلساتی تشکیل شده تا ضمن دعوت از خانواده‌هایی که تمایل به طرح مشکلات و ابهامات خود در این خصوص دارند، کلیه احکام حقوقی خانواده‌های معزز شهدای مدافع سلامت توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر هاشمی نژاد افزود: در جلسه امروز با بررسی احکام شهدای سلامت و نحوه پرداختی و تطابق آن با احکام حقوقی صادره توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، موارد اختلافی شناسایی و مقرر شد نمایندگان بنیاد شهید برای پیگیری‌ و بررسی‌ اقدام کرده و نتیجه را به این دانشگاه اعلام کنند.

نشست فرعی کارگروه شهدای سلامت با موضوع بررسی حقوق و مستمری خانواده های معزز شهدای سلامت، با حضور مشاور رییس دانشگاه در امور ایثارگران، نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و با دعوت برخی از خانواده های شهدای سلامت در محل ساختمان شماره ۳ دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.