استفاده از تمام ظرفیت های بنیاد شهید برای ارائه خدمات به ایثارگران

تهران – ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران گفت: در مجموعه بنیاد شهید بازبینی ، بازرسی و بررسی بخشنامه های قوانین بالا دستی برای ارائه خدمات به ایثارگران با استفاده از حداکثر ظرفیت های قانونی در دستور کار قرار گرفته است.

عبدالله مرتضوی روز دوشنبه در حاشیه دیدار با خانواده معزز شهدا به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر چهار کارگروه با هدف بررسی عملیاتی برنامه‌های بنیاد برای خدمات رسانی بیشتر به خانواده های معزز شهدا و ایثارگران تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بازبینی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بر اساس ابلاغ رهبر معظم انقلاب، اساسنامه بنیاد شهید و قانون ۵ ساله توسعه کشور با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی بیش از پیش به خانواده شهدا و ایثارگران در حال اجرا است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران گفت: در شهرستانهای استان تهران ۸ هزار و۵۰۰ شهید، ۲۵ هزار جانباز، یک هزار و ۴۰۰ آزاده و ۱۲ هزار و ۵۰۰  پرونده مهمان داریم.

مرتضوی ضمن تقدیر از عملکرد بنیاد شهید شهرستان پردیس توضیح داد: شهرستان پردیس در مجموعه کشوری تازه تاسیس است و خانوداه شهدا و ایثارگران برای دریافت خدمات به شهرهای همجوار و یا تهران مراجعه می‌کنند اما در مجموع بنیاد شهید شهرستان موفق عمل کرده است.

خدمات رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران وظیفه همه ما است

حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری  نیز در حاشیه تجدید میثاق با شهدای گمنام شهر پردیس در نورالشهدا، اظهار داشت: خانواده معزز شهدا و ایثارگران ولی نعمتان ما هستند و خدمات رسانی به آنها بخشی برعهده نظام و بخشی بر عهده بنیاد شهید است.

وی ادامه داد: برای خدمات رسانی به کسانی که بر ما منت دارند و ما هیچ منتی برآنها نداریم برنامه های مفصلی در نظر گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دیدار خود با مادر دو شهید در شهر پردیس گفت: شهید زمان زاده در «عملیات مرصاد» محل« زبیدات عراق» به شهادت رسید و به عنوان شهید گمنام در دانشگاه آزاد نائین دفن شد.

شکری ادامه داد: پس از بررسی و تفحص و آزمایش دی. ان . ای که  از خواهر شهید انجام شد، فراق ۳۲ ساله مادر شهید به پایان رسید.

 وی ادامه داد: مقدمات قانونی انتقال پیکر مطهر شهید از نائین به آرامگاه شهدای پردیس فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ملاقات با جانباز ۲۵ درصد اعزامی از سپاه در شهر بومهن که مورد اصابت ترکش و موج گرفتگی سر و گوش قرار گرفته بود، بخش دیگری از برنامه دیدار ما در شهرستان پردیس بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و عبدالله مرتضوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران و سایر مسئولان استانی و شهرستان پس از تجدید بیعت با شهدای گمنام با همسران شهدا و همسران جانبازان متوفی برای رسیدگی و رفع مشکلات آنها دیدار داشتند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha