حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، که با حضور جمعی از مردم و مسوولان در حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: سیاست دولت گذشته اقبال به غرب بود و به همین دلیل به کشورهای شرق کمتر توجه داشت ولی دولت مستقر سعی دارد تا توازنی را در تعاملات خود در عرصه بینالمللی ایجاد کند.
وی ادامه داد: ارتباط ایران با دیگر کشورها، منافع کشورهای غربی را تامین نمی کند بر این اساس تلاش می کنند تا با ایجاد فتنه در این مسیر خلل ایجاد کنند و مردم باید صبر و آمادگی بیشتری داشته باشند و فتنههای آینده را به درستی تشخیص دهند.
وی با اشاره به شناخت جریان فتنه با رویکرد عبرت آموزی در طول تاریخ ادامه داد: انقلاب توحیدی ضد استکبار است و به همین دلیل فتنه در انقلاب توحیدی با هدف اضمحلال این انقلاب از سوی دشمن شکل میگیرد.
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا بیان کرد: هر انقلاب توحیدی و با محوریت رهبری الهی، باید پنج مرحله بسترسازی زمینه انقلاب، پیروزی، استقرار، مسیر انتقال رهبری به رهبر آینده و استمرار را طی کند تا انقلاب کامل شود.
او گفت: با نگاهی به تاریخ می توان مشاهده کرد که برخی از پیامبران الهی همچون نوح (ع) زمینه سازی انقلاب الهی خود را ایجاد کردند ولی بقیه این مسیر را طی نکردند و یا حضرت موسی (ع) توانست تا مرحله استقرار انقلاب پیش برود و مابقی این مراحل طی نشد.
حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه نقش مردم در بقای انقلاب تعیین کننده است، افزود: در حکومت پیامبر اسلام(ص) مسیر انتقال رهبری به علت عدم حمایت مردم و فتنه ثقیفه با مشکل روبه رو شد و به همین دلیل در زمان حکومت امام علی (ع) همراه با مشکلات فراوان و فتنه های بسیاری بود.
وی ادامه داد: تنها انقلابی که توانست مراحل بسترسازی زمینه انقلاب، پیروزی، استقرار، مسیر انتقال رهبری به رهبر آینده و استمرار را به سلامت طی کند جمهوری اسلامی ایران بوده است.
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا بیان کرد: در طول تاریخ شاهد حضور افرادی همچون سامری، قارون و بلعم باعورا بوده ایم که بر مردم و در فتنه گری نقش داشته اند و در زمان پیامبر اسلام (ص) نیز شاهد فتنه مسجد ضرار، ترور پیامبر و بعد از رحلت آن بزرگوار فتنه ثقیفه، جنگ جمل، صفین و نهروان بوده ایم که مردم را دچار شبهه و فتنه کردند.
وی ابراز کرد: ملت ایران در طول انقلاب خود پا به پای امام حرکت کرد و اکنون نیز پشت سر رهبری ایستاده است، با این حال در پایان هر دهه نیز شاهد فتنه هایی همچون، اختلاف افکنی بنی صدر، تاثیر غائله مهدی هاشمی بر قائم مقام رهبری که وی را در خود فرو بُرد و یا در دهه ۷۰ فتنه کوی دانشگاه شکل گرفت و حتی در فتنه ۸۸ که دشمن درصدد تغییر ریل انقلاب برآمد و مردم آن را خنثی کردند و یا در سال ۹۸ که دشمنان به بهانه های معیشت مردم، دست به فتنه گری زدند ولی به نتیجه نرسیدند.
حجت الاسلام سعیدی گفت: حضور چهره های باسابقه، که در انقلاب و اسلام حضور داشته اند، در فتنههای شکل گرفته از خطرناکترین انواع آن است، به گونه ای که در فتنه جنگ جمل شاهد حضور همسر و برخی صحابه نزدیک پیامبر (ص) در مقابل ولی خدا بودیم.
او ادامه داد: در سال ۸۸ هم افرادی که در کنار رهبر فقید انقلاب بودند، در دل فتنه قرار گرفتند و به همین دلیل چهره حقیقت برای مردم قابل تشخیص نبود.
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های فتنه، نرم افزاری بودن آن است، بیان کرد: جنگ و مقابله نظامی سخت افزاری است و تلفات آن مشخص است، ولی فتنه به عنوان جنگ نرم آرام و خزنده است و کمتر فردی متوجه آن میشود.
وی گفت: بسیاری از فتنه های رخ داده در طول تاریخ تکرار شونده است، زیرا فتنه همراه با اغواگری است و به همین دلیل گاهی منجر به سقوط خواص نیز شده است و به همین دلیل نخبگان وظیفه روشنگری مردم را دارند.
حجت الاسلام سعیدی افزود: فتنهها تاکنون گاهی احزاب و انقلابها را به اضمحلال کشانده اند و به همین دلیل فتنه ۸۸ هم اولین و آخرین فتنه نیست زیرا ایجاد آن دارای شیوه، سازوکار و مدل است به همین دلیل قابل تکرار است، پس باید آینده نگری و پیشبینی برای ادامه مسیر داشته باشیم.
او ادامه داد: انقلاب یک مسیر است و استمرار دارد و اگر بخواهیم این مسیر را تا ظهور حضرت قائم (عج) ادامه دهیم باید در برابر فتنه آمادگی داشته باشیم.
رییس دفتر فرماندهی کل قوا اظهار کرد: فتنه چندلایه است و افراد مجری در کف خیابان دیده میشوند ولی افراد اصلی در لایههای زیرین آن به خوبی شناسایی نمی شوند که باید خواص بابصیرت، خود ریشههای فتنه را خشک کنند.
وی گفت: ایجاد فتنه ۸۸ فقط در آن سال نبود بلکه ریشه های آن را باید در دهه ۷۰ دید و حتی چند ماه قبل از آغاز فرایند انتخابات صحبت از کمیته صیانت از آرا به میان می آوردند.
حجت الاسلام سعیدی افزود: فتنه گران برای خود حریم می سازند تا کسی به جمع آنها وارد نشود و سعی میکنند تا سندی نیز از خود برجای نگذارند.