واقعه نهم دی نماد تجدید بیعت مردم با رهبری بود

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: خیزش مردم ایران در نهم دی ماه سال ۸۸، نماد تجدید بیعت با آرمان‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین اعلام پایان جریان فتنه در کشور بود.

علی‌اکبر کی‌پور روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی سال ۵۷ مردم تربت‌حیدریه و همچنین نهم دی ماه سال ۸۸ در جمع مردم این شهر افزود: دومین پیام این حماسه بزرگ ملی، پیروزی نطام اسلامی با تکیه بر بصیرت مردم بود.
وی ادامه داد: در تقویم سیاسی ایران، حماسه نهم دی علاوه بر جنبه ملی از نظر منطقه‌ای نیز حایز اهمیت می باشد زیرا در نهم دی سال ۵۷ مردم تربت‌حیدریه بر عیادی نظام سلطه در این شهرستان پیروز شدند.
فرماندار تربت‌حیدریه گفت: انقلاب اسلامی ایران ۴۳ روز زودتر از دیگر نقاط کشور در این شهرستان به ثمر نشست.
وی افزود: زمانی که انقلاب اسلامی نیاز به حمایت داشت، مردم این شهرستان نخستین جرقه پیروزی انقلاب را زدند و ثابت کردند این انقلاب پیروز شدنی است.
کی‌پور ادامه داد: بین حماسه نهم دی سال ۵۷ مردم تربت‌حیدریه و حماسه ملی مردم ایران در نهم دی سال ۸۸، چند وجه اشتراک وجود دارد که مهمترین آن تبعیت از ولایت است.
وی گفت: هر دو حرکت، پایانی بر دخالت و حاکمیت نظام استکبار و عوامل داخلی آنها و مبارزه نهایی با فتنه زمان بود.
فرماندار تربت‌حیدریه افزود: مقام‌های آمریکا ادعا کرده بودند با کمک جنبش سبز، نظام اسلامی ایران را سرنگون خواهند کرد و بر این اساس سازمان سیا به تویتر و فیسبوک دستور داده بود در این زمینه فعال شوند.
وی ادامه داد: در جریان فتنه سال ۸۸، کشورهای اروپایی ۷۰۰ اتاق فکر فعال تشکیل دادند و برای حمایت از جریان فتنه پا به میدان گذاشتند.
کی‌پور گفت: رهبر معظم انقلاب به پشتوانه حضور مردم در نهم دی سال ۸۸، پایان جریان فتنه را اعلام کردند، اما از آن زمان تاکنون دسیسه‌های دیگری را شاهد بوده و هستیم که با اتکا به بصیرت مردم و رهبری هوشیارانه، در هم شکسته شده‌اند.    
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha