شهرکرد - ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی مسیر حق، عدالت، مردمی، انسانیت و بشریت است و این مکتب مانند چشمه جوشانی است که همه از آن بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره)، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابوالمهدی مهندس و سالروز جهانی مقاومت، تاکید کرد: سردار سلیمانی و ابوالمهدی مهندس عمرشان را در مسیر جهاد فی سیبل‌الله گذاشتند و به مردم و جهان اسلام خدمت کردند و محبوب خدا شدند.

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی آنقدر توفیق پیدا کرد که به عنوان مجاهد در راه خدا، پرچمدار یک مکتب شود و مکتب حاج قاسم، مکتب حق است و بعد از شهادتش هم مردم سر سفره مکتب این شهید نشستند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه افزود: وصیتنامه سردار شهید سلیمانی یک مجموعه معارف بزرگ است و در دوران زندگیش خالص زندگی کرد و خدا حکمت بر سر زبانش جاری کرد او نیز با حکمت سخن می‌گفت و تمام سخنان سردار شهید سلیمانی درس و مکتب حق است که کهنه نمی‌شود و دارای پیام تازه و جذاب است که با گذشت زمان نیز ابعاد بیشتری از آن آشکار می‌شود.

به گفته وی، مکتب حاج قاسم، یک مکتب حق است و وقتی مکتبی حق شود، فاصله زمانی نیز باعث دور شدن از شخصیت او نمی‌شود بلکه بیشتر آدمها به آن مکتب نزدیکتر می‌شوند و دل‌ها احساس نزدیک شدن بیشتر به سردار سلیمانی دارند و با گذشت زمان، ابعاد تازه‌ای از زندگی سردار سلیمانی آشکار می‌شود که این امر نشاندهنده حقانیت است که حاج قاسم در بین مردم و جهان اسلام الگو شود.

نکونام بر الگوگیری جوانان و نوجوانان و اقشار مردم از سردار سلیمانی و مکتب این شهید تاکید کرد و گفت: هر کدام از جوانان و نوجوانان می‌توانند حاج قاسم آینده باشند که باید با اراده قوی و درست و پاک زندگی کردن بنده خدا شوند و ادامه‌دهنده راه سردار سلیمانی باشند.

وی گفت: در موضوع ترور و شهادت حاج قاسم، آمریکایی‌ها حماقت خود را نشان دادند و آمریکایی‌ها خود را به‌ عنوان مظهر تروریست در جهان معرفی کردند و رسوا شدند و حاج قاسم امروز بسیار متفاوت‌تر از دوران زندگانی‌اش شناخته شده است.

خطیب جمعه شهرکرد اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی، احمق هستند و ما باید به خود ببالیم که در جای زندگی می‌کنیم که مملو از ثروت از جمله فکر ، ایمان، قرآن، اهل بیت(ع)، حقیقت و واقعیت است و دشمنان این ثروت‌ها را ندارند و دست آنها خالی است و باید روز به روز بر ثروت خود بیفزایم و با استقامت و مقاومت در برابر مشکلات، تحریم‌ها و گرفتاری‌ها بایستیم  چرا که امروز دست دشمن خالی است و نباید از دشمنان بهراسیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه عمر انسان کوتاه و زودگذر است، گفت: عمر همانند ابر که با سرعت از بالای سر می‌گذرد سپری می‌شود و باید از فرصت‌های این عمر بهره گرفت و مراقب باشیم عمرمان به غفلت نگذرد و فرصت‌های عمر تباه نشود و در زندگی خود عبادت، بندگی، خدمت، گره گشایی، فکر درست را سرلوحه قرار دهیم.

نکونام به روز ۱۲ دی‌ماه سالروز ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: این مرد بزرگ، علامه و شخصیتی بصیر و انقلابی بود که در جایگاه بلند علمی قرار داشت و عالم ربانی، فقیهی حکیم و مجاهد و واقعیت‌نگر بود که توانست شاگردانی زیادی را تربیت کند.

نکونام به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: این ایام فرصت مغتنمی است که سیره و رفتار حضرت زهرا(س) آن‌گونه که است، شناخته شود چرا که حضرت زهرا(س) حقیقت اهل بیت(ع) و با خطبه‌ها و جهادش و همچنین تبیین‌گری خود جایگاه امامت و ولایت را ترسیم کردند و راه را برای آینده مردم ترسیم کردند.

وی گفت: حضرت زهرا(س) می‌دانستند که گفتمانش برای عده‌ای اثر ندارد، اما به گفتمان خود ادامه دادند و به تبیین امامت و جهاد، ضعیت مردم و رفتار پیامبر با حضرت علی(ع)ایستادگی در برابر تحریف‌ها، بدعت‌ها، و نفاق پرداختند.

امام جمعه شهرکرد گفت: فاطمه زهرا (س) حقانیت اهل بیت (ع) است و باید به معنای واقعی کلمه ساحت، فاطمیه را درک کنیم و خودمان را به این راه مستقیم متصل کنیم و هرچه می‌توانیم برای فاطمیه هزینه کنیم تا حقانیت اهل‌ بیت(ع) نمایان شود.

نکونام در ادامه به سالروز صدور پیام تاریخی امام راحل به "گورباچف" در اتحاد جماهیر شوروری سابق در ۱۳ دی‌ماه ۱۳۶۷ اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) در آن دوران درک کردند که شوروی در حال فروپاشی است و این هشدار کار خود را کرد، روسیه و بازماندگان به انقلاب اسلامی گرایش پیدا کردند و اکنون نباید نگاه غربی بر کشور حاکم شود و رابطه با کشورهای خارجی باید بر اساس احترام متقابل باشد، نباید رابطه ذلت‌بار شد و این پیام کار خود را کرده است.