تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

کرمانشاه - ایرنا - آنچه سردار شهید قاسم سلیمانی را محبوب قلب ایرانیان و بلکه آزادی خواهان جهان کرد، شجاعت، فداکاری و اراده راستینش برای تامین امنیت منطقه‌ای ناامن بود که بدون هیاهو و جنجال و برای نیل به هدف خود از هیچ تلاشی دریغ نکرد و با شهادت مزد خود را در راه مجاهدت از این آرمان مقدس گرفت.

بانیان امنیت در میان مردم از جایگاه والایی برخوردارند و این را ملت ایران در آئین های مربوط به سربازان وطن همواره اثبات کرده اند و در تشییع پیکر مطهر شهدا به وضوح می توان عمق دلدادگی ایرانیان به فرزندان خود را دید.

حاج قاسم سلیمانی نیز فرزند قهرمان ایران است. این سرباز فداکار وطن بعد از هشت سال دفاع مقدس همچنان از کیان ایران، انقلاب و اسلام دفاع می کرد و به عنوان مجاهدی واقعی هیچگاه سنگر را ترک نکرد و در راه تامین امنیت اسلام و ایران به درجه رفیع شهادت رسید.

اگرچه ایران همواره در طول تاریخ مورد طمع استعمار و استکبار جهانی بوده اما پس از انقلاب اسلامی دشمنی ها و طمع ورزی ها به این سرزمین علنی تر از گذشته شد و مستکبران برای دست درازی به این سرزمین مقدس از همه حربه ها و توطئه ها استفاده کردند اما در سایه ماجهدت و فداکاری فرزندان این مرز و بوم هیچگاه به امیال شیطانی خود نرسیدند و همواره ناکام می‌مانند.

در سال های اخیر ناامن کردن خاورمیانه و به خصوص همسایگان ایران از جمله برنامه های دشمنان برای ضربه زدن به ایران اسلامی بود. استکبار جهانی با خلق داعش به دنبال نزدیک شدن به مرزهای جمهوری اسلامی و ناامن کردن این سرزمین بودند و نقشه های فراوانی برای ایران اسلامی کشیده بودند اما بازهم با درایت رهبر معظم انقلاب و دلاورمردان ماجهد و ایثارگر این نقشه هم به شکست انجامید.

امنیت گمشده خاورمیانه پر از تلاطم و مخاطره است؛ سرزمینی که قربانی استکبار و استعمار شده و ظالمان و زورگویان برای رسیدن به اهداف شومشان اجازه نمی دهند این منطقه لجظه ای رنگ آرامش به خود بگیرد.

هر روز بر توطئه های استکبار برای بهم ریختن آرامش خاورمیانه به بهانه های مختلف افزوده می شود و در سال‌های اخیر نیز مستکبران مولودی به نام داعش را به دامن این منطقه انداختند تا این بار امنیت همه کشورهای اسلامی را تهدید کند.

داعش با پشتیبانی و حمایت استعمار و استکبار هر روز بر تاخت و تاز خود در کشورهای همسایه ایران اضافه می کرد و جنایات و ددمنشی های آنان مردم رعب و وحشت را در دل ملت های منطقه انداخته بود و کسی هم یارای مقابله با این مولود مستکبران را نداشت.

ددمنشی و وحشی خویی داعش را دنیا با چشمان خود دید و از رسانه ها پخش شد اما مدعیان آزادی و دموکراسی بر آن سرپوش گذاشتند و آنان هر روز بر جنایات خود اضافه می کردند و امنیت را به صورت جدی به مخاطره انداخته بودند و صحنه های دلخراشی را در کشورهای منطقه خلق می کردند و دل هر آزاده ای را جریحه دار می‌کرد.

با شروع جنایات داعشی ها و در میان سکوت مجامع بین المللی و مدعیان دفاع از حقوق مردم این جمهوری اسلامی ایران بود که این جنایات را مجکوم کرد و به صورت جدی مبارزه با این جانیان را آغاز کرد. در این میان سردار حاج قاسم سلیمانی شجاعانه و با پشتوانه ایمان و اخلاص به جنگ داعشیان رفت و سربلند بیرون آمد.

در سخنرانی های سردار شهید سلیمانی و خاطرات همرزمان شهیدش می توان به عمق خطرات و سختی ها جنگ با داعش پی برد اما سردار شجاع ایرانی همه تهدیدات و سختی ها را به جان خرید و شجاعانه اعلام کرد که داعش از بین خواهد رفت و این وعده او عملیاتی شد و این مولود کثیف غرب از کره خاکی محو شد.

مقوله امنیت برای همگان مهم است اما مرزنشینان که در طول تاریخ بارها ناامنی را دیده اند بیشتر آن را درک می‌کنند. زمانی که داعش در عراق مشغول تاخت و تاز بود و هر روز در رسانه هایش اعلام می‌کرد که به مرزهای ایران از طرف قصرشیرین و استان کرمانشاه نزدیک می شود، مردم این مناطق را مضطرب و نگران کرده بود.

این تهدیدها همگان را به وحشت می انداخت و مردم مرزنشیان را آماده جنگی دیگر کرد اما سردار سلیمانی با شجاعت کار داعشیان را در آن سوی مرزهای جمهوری اسلامی تمام کرد و اجازه نزدیک شدن به مرزهای کشورمان را نداد.

سردار دلها امنیت را به منطقه برگرداند و کشورهای اسلامی را از لوث وجود داعش پاک کرد و ملت های منطقه قدردان این امنیت هستند و این را در مراسم های گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی می توان به وضوح دید.

سردار سلیمانی با هوش، ذکاوت و استعداد نظامی اش تمام نقشه های آمریکا و متحدانش را در منطقه برملا و خنثی کرد و نگذاشت آنان به آرمان‌هایشان برسند و این موضوع به مذاق غربی ها خوش نیامد و حذف فیزیکی این سردار شجاع ایرانی را در دستور کار خود قرار دادند تا سندی دیگر به اسناد پر از جنایات خود اضافه کنند.

اگرچه آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را به شهادت رساندند اما شهادت پایان این راه نبود بلکه آغازی برای مقابله جدی با توطئه های ایالات متحده و همدستانش در منطقه است. مکتب شهید سلیمانی توسط همرزمانش، دوست داران و علاقمندانش در منطقه ادامه دارد و خواب خوش را از چشمان کشورهای استعمارگر می رباید.

حاج قاسم در دوران حیات خود به خصوص در دهه اخیر برای اتحاد، انسجام و برادری ملت های مسلمان منطقه بسیار تلاش کرد و توانست امت اسلامی را به منصه ظهور برساند و با تشکیل گروه های مردمی به مقابله با داعش و ایادی استکبار بپردازد و این موضوع غربی ها و به خصوص آمریکا را بسیار نگران کرد و منجر به حذف فیزیکی این سردار رشید سپاه اسلام شد.

مکتب حاج قاسم ملت‌های منطقه را در برابر تجاوزگران بیدار، متحد و منسجم کرده و مردم کشورهای اسلامی به خصوص در خاورمیانه دیگر اجازه عرض اندام به کشورهای تجاوزگر را نخواهند داد و راه سردار شهید سلیمانی را در دفاع از کیان اسلام و سرزمین های اسلامی ادامه خواهند داد.