نوشهر - ایرنا - معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر از سندار شدن ۷۳ درصد از اراضی ساحلی غرب استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر ، بهروز بائی لاشکی گفت: برای ۶۰۰ هکتار از ۸۲۰ هکتار اراضی ساحلی که در حریم ۶۰ متری دریا در غرب مازندران قرار دارند در ۵۱ فقره سند صادر شده است.

وی افزود  : تاکنون ۱۰۶ کیلومتر از طول ۱۳۷ کیلومتری نوار ساحلی غرب مازندران آزاد سازی و در دسترس مردم قرار گرفته است.

بائی لاشکی با اعلام این که نوشهر طولانی ترین نوار ساحلی غرب مازندران را در اختیار دارد ، گفت  : در حال حاضر برای تمامی ۴۸ کیلومتر نوار ساحلی نوشهر در هفت فقره به مساحت ۲۸۸ هکتار سند قطعی تک برگ صادر شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر همچنین از صدور سند ترک برگ برای تمامی ۱۷ کیلومتر اراضی ساحلی رامسر که دومین شهر ساحلی غرب استان می باشد ، خبر داد.

وی با اشاره به این که غرب مازندران دارای پنج شهر ساحلی است، خاطر نشان کرد: تا پایان امسال نیز برای بقیه اراضی حریم ساحلی دریا سند تک برگ صادر شود.

مازندران دارای دو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.
حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۲ هزار هکتار ، معادل ۲۷.۹ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.