شیراز-ایرنا- جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اظهار اینکه موزه‌های دفاع مقدس باید در جهت اشاعه فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده باشد، اعلام کرد: هم اینک جامعه بسیار نیازمند گفتمان و بازتعریف دفاع مقدس است.

به گزارش ایرنا ،  امیر سرتیپ ستاد نبی سهرابی، روز شنبه با حضور در اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و بازدید از نمایشگاه دائمی دفاع مقدس و مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس افزود: یکی از گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس رزمندگان هستند.

وی اضافه کرد: باید در راستای ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان تلاش شود و با تحقق این امر می‌تواند از تحریف دفاع مقدس جلوگیری کند.

امیر سهرابی ادامه داد: بدون تردید استان فارس یکی از استان‌های نقش‌آفرین و تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس بوده است که با پیشینه فرهنگی و مذهبی که در این استان وجود دارد به‌ عنوان قلب جغرافیای فرهنگی کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما بسیار نیازمند وحدت کلمه و اتحاد است، اظهار داشت: در این راستا فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند نقش آفرین باشد و در این جهت نیز مسئولان  باید مردمی و با مردم باشند.

سهرابی  از اقدامات، تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در اداره‌ کل فارس و برپایی نمایشگاه دائمی دفاع مقدس قدردانی کرد.

همچنین در این بازدید سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف دفاع مقدس و اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ارائه داد.