طرح زره پوش موزه دفاع مقدس فارس افتتاح شد

شیراز- ایرنا- رییس ستادکل نیروهای مسلح، طرح زره پوش ساختمان موزه دفاع مقدس استان فارس در شیراز را افتتاح کرد.

روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس اعلام کرد:‌ این طرح بیش از ۴۰ هزار پلاک مشخصات شهدا، جانبازان و آزادگان استان فارس را در بر می‌گیرد.

همچنین سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس بازدید کرد و در جریان آخرین تغییر و تحول این مرکز قرار گرفت.

سرلشکر  باقری به همراه تعدادی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح  و فرماندهان ارشد استان فارس با حضور در اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ضمن بازدید از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس و نمایشگاه دائمی دفاع مقدس این مرکز، در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان فارس قرار گرفت.

در این بازدید سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس گزارشی از اقدامات فرهنگی و مهندسی صورت گرفته در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و موزه آرایی این مرکز ارایه و بیان کرد که این مرکز از اولین مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کشور بود که کلنگ‌زنی شد ولی با توجه به اختصاص نیافتن بودجه لازم تاکنون تکمیل نهایی نشده و موزه آرایی آن و همچنین تملک اراضی اطراف آن برای گسترش به انجام نرسیده  است.

سرلشکر باقری با حضور بر سر مزار شهدای گمنام مدفون در این مرکز فرهنگی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

یکی از مصوبات هفتمین سفر استانی دولت در استان فارس، اختصاص ۳۰۰ میلیاردریال به تکمیل باغ موزه دفاع مقدس این استان است.

دومین موزه دفاع مقدس کشور که مجوز رسمی دارد در استان فارس است که از سال ۱۳۸۷ عملیات عمرانی ساخت آن در شیراز همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب به این شهر و با ۶ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار استانی آغاز و کار تکمیل گالری این ساختمان تا سال ۹۰ انجام شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بتازگی اعلام کرد که  از ۲ سال پیش کار محتوا آرایی داخلی موزه دفاع مقدس فارس با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha