کابل- ایرنا- استان هرات در غرب افغانستان امروز دوشنبه شاهد برگزاری چند مراسم همایش، نمایشگاه عکس و تجلیل از دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی بود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آوا از هرات افغانستان اعلام کرد که این مراسم با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. «مجید خالق‌نیا» در هرات به خبرنگاران گفته است که به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی قرار است سلسله برنامه‌های فرهنگی از سوی این مرکز برگزار گردد.

همچنین نمایشگاه عکس از مجاهدت‌ها، زوایای شخصیتی و رشادت‌ها و خدمات سردار مقاومت در مرکز فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات افتتاح شد.

خالق‌نیا اضافه کرد که این نمایشگاه به مدت سه روز از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ بعد از ظهر به روی عموم مردم هرات باز خواهد بود و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین افزود، روز سه‌شنبه برنامه شب شعر بزرگی از سوی این مرکز با حضور شاعران بین‌المللی و تحت عنوان «شب ایستادگی؛ نگین سلیمانی» برگزار خواهد شد.

رایزن فرهنگی ایران همچنین در این برنامه‌ها گفت که حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان جز تفرقه در این کشور حاصلی نداشت و شهید سلیمانی در حوزه مبارزه با استکبار جهانی در خط مقدم بود و ویژگی‌های شخصیتی ایشان در کنار مردم افغانستان و دیگر کشورها همواره زبان‌زد عام و خاص بوده است.

مسئول بخش فرهنگی کنسولگری ایران گفت، ما مطمئن هستیم که با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، راه آنان ادامه خواهد یافت و جهان اسلام همواره پیروز خواهد بود.

شورای مجاهدین حوزه غرب افغانستان هم با برگزاری مراسمی باشکوه در هرات، دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی را گرامی داشت.

مجاهدین حوزه غرب افغانستان حمله تروریستی آمریکا در عراق را که منجر به شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی گردید به شدت محکوم و تصریح کردند که آمریکا در هر کشوری که حضور یافته به جز ترویج تروریسم میراث دیگری نداشته و شرایط حال حاضر افغانستان هم به همین علت است.

طی چند روز گذشته شهرهای بزرگ افغانستان از جمله کابل، هرات و مزار شریف شاهد برگزاری مراسم مختلفی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردارسلیمانی بود.