گنبدکاووس - ایرنا - قهرمانی تیم شهرداری گنبدکاووس در مسابقات لیگ برتر والیبال نوجوانان کشور، تزریق دز سوم واکسن کرونا به ۱۴۰ هزار و ۴۵۵ نفر و تجهیز محیط بانی‌های گلستان و پرداخت پنج هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از مهمترین اخبار کوتاه روز دوشنبه استان گلستان است

در دیدار نهایی لیگ برتر والیبال نوجوانان کشور تیم‌های شهرداری گنبدکاووس و سایپا تهران به مصاف یکدیگر رفتند که نماینده گنبد در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۱ نارنجی‌پوشان را شکست داد و به مقام قهرمانی دست یافت.

تیم شهرداری گنبدکاووس در مجموع با ۹ برد متوالی مقابل پیکان، شهداب یزد، پاس گرگان، هورسان رامسر، فولاد سیرجان، آذرباتری ارومیه، شهرداری ورامین، لبنیات هراز آمل و سایپا تهران موفق به کسب مقام قهرمانی لیگ برتر نوجوانان سال ۱۴۰۰ شد.

***

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: ۱۴۰ هزار و ۴۵۵ نفر در استان تاکنون نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

علی باقری افزود: تا کنون ۲ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۹۶۲ دز واکسن کرونا در گلستان تزریق شد که از این تعداد یک میلیون و ۳۲۹ هزار و ۲۲۴ نفر معادل ۹۱ درصد نوبت اول و یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۸۸ نفر معادل ۷۸ درصد نوبت دوم را دریافت کردند.

وی اظهارداشت: روند واکسیناسیون در استان منظم و بدون وقفه انجام می‌شود و روزانه بین ۱۲ تا ۱۴ هزار نفر برای تزریق نوبت‌های مختلف به ویژه نوبت سوم به مراکز تزریق مراجعه می‌کنند.

***

رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت: امسال در مجموع ۱۶ شرکت در حوزه IT جذب پارک علم و فناوری استان شدند و ۹۷ نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

مهدی غفاری افزود: در این مدت یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان به این شرکت‌ها تسهیلات پرداخت شد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۵۱ شرکت در پارک علم و فناوری گلستان فعالیت دارند.

***

رییس یگان حفاظت محیط زیست گلستان گفت: محیط بانی‌های استان به ۱۷ دستگاه موتورسیکلت جدید مجهز شد.

مهدی رضایی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده یگان حفاظت محیط زیست سازمان متبوع مقرر است تمامی ناوگان حمل و نقل فرسوده محیط بانی‌ها با ناوگان جدید جایگزین شوند. 

وی اظهارداشت: از مجموع ۵۰ دستگاه موتور سیکلت در نظر گرفته شده برای گلستان، ۱۷ دستگاه تحویل محیط بانی‌های استان شد و بقیه  موتورسیکلت‌ها بر اساس برنامه زمان بندی شده تحویل و تجهیز خواهد شد.

وی گفت: در این صورت ماموریت‌های گشت و کنترل محیط بانان برای تعقیب شکارچی‌ها با سهولت بهتر و امنیت بیشتر امکان پذیر خواهد بود. 

***

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس گفت: ۲۱ هزار و ۴۳۸ مورد آزمون کلرسنجی آب با هدف تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی امسال در شهرستان انجام شد.

حسین سعیدی را افزود: در این مدت علاوه بر آزمون کلر سنجی ۹ هزار و ۷۶۵ آزمون کدورت سنجی با هدف بهبود وضع کیفی آب انجام شده است.

***

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از اعتبارات امسال تاکنون پنج هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

حسین طلوعیان افزود: از ابتدای مرداد تاکنون درخواست ۲۳۳ واحد تولیدی استان پس از تصویب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای دریافت ۲۳ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل ارسال شده است.

وی گفت: از کل واحدهای معرفی شده به بانک‌ها تا کنون ۱۰۹ واحد تولیدی استان حدود پنج هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

به گفته طلوعیان، از محل اعتبارات بازسازی و نوسازی نیز تاکنون درخواست تسهیلات ۲۸۶ واحد تولیدی استان برای دریافت ۱۱ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال در کارگروه مصوب و برای پرداخت به بانک‌های استان ارسال شده است.

وی اظهارداشت: ۶۵ واحد تاکنون ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات این بخش را دریافت کردند.

طلوعیان افزود: در بخش پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی استان در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.