مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: با شهادت شهید سلیمانی استکبار جهانی مفتضح شد و اندیشه غرب زدگی از بینش جوانان کشور رخت بربست.

آیت الله سید احمد علم الهدی دوشنبه شب در مراسم دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در حسینیه آیت الله شاهرودی مشهد افزود: اثری که شهادت و مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی داشت از اثر تمامی مجاهدات این شهید بیشتر بود و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند استکبار بیش از سردار سلیمانی، از شهید سلیمانی خسارت می‌بیند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچنین شخصیت شهید سلیمانی را نه تنها به عنوان یک جریان بلکه یک مکتب اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در برنامه‌های گرامیداشت یاد شهید سلیمانی اغلب به شرح زندگی و خصوصیات و بیان عظمت و اهمیت فعالیتهای این شهید در مقاطع مختلف پرداخته می‌شود که تامین کننده احساسات است در حالی که باید در باره کسی که قرار است مکتب و الگو شود، تبیین های قابل تامل و دقیق و فکری صورت گیرد.

وی افزود: اگر مسائل تبیین نشود و قرائت صحیح نسبت به سیره این شهید نداشته باشیم ممکن است در آینده دشمن موفق شود این شخصیت بزرگ را تحریف کند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: اگر بخواهیم شخصیت شهید سلیمانی را خلاصه کنیم باید شخصیت وی را تحت ایمان قوی و زیست شهادتی بشناسیم.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی متکی به خدا بود گفت: این شهید در موقعیت هایی که وارد می‌شد و عرصه‌هایی که دخالت می‌کرد متکی بر باور قطعی نسبت به خدا بود.

امام جمعه مشهد افزود: شهید سلیمانی به دنبال پست و مقام نبود و به اسلام خدمت می‌کرد.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.