محسن زنگنه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در حال حاضر مسافران به دلیل نبود مسیر مناسب دسترسی به ایستگاه راه آهن تربت حیدریه هزینه های زیادی مثل تردد بین شهر تا راه آهن را متحمل می شوند و به زودی با ایجاد مسیر مطلوب دسترسی به راه آهن این مشکل برطرف می شود.
وی ادامه داد: قطار تربتحیدریه بین راهی است زیرا مبداء آن طبس و مقصد آن تهران است و سهمیه مسافر تربتحیدریه ۵۰ نفر است اما تقاضا بیشتر از این تعداد است.
نماینده تربت در مجلس گفت: ایستگاه راه آهن تربت حیدریه از ایستگاه های برتر کشور بوده و با شهرستان های پیرامونی مثل زاوه و رشتخوار ۴۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد و با این حجم مسافر بعد از مشهد ظرفیت بزرگی برای جا به جایی مسافر دارد.
زنگنه افزود: در حال حاضر شرکت مسافری رجا کار جا به جایی مسافر را در راه آهن شرق و تربت حیدریه انجام می دهد و باید با دیگر شرکت های دارای واگن در این مسیر صحبت شود که نسبت به راه اندازی قطار از مبدا تربت حیدریه اقدام کنند و به زودی مشکل کمبود سهیمه بلیط مسافر تربت حیدریه هم بر طرف می شود.
وی ادامه داد:ایستگاه قطار تربت حیدریه باید امکان ارائه خدمات به معلولان را داشته باشد و پیگیر تجهیز آن از این حیث نیز هستیم.
راه آهن شرق کشور به مرکزیت طبس در سال ۱۳۸۴ افتتاح شد و در حال حاضر ۹۰۰ کیلومتر طول دارد که شامل ایستگاه جندق در استان یزد و طبس در استان خراسان جنوبی و تربتحیدریه در خراسان رضوی است و از تربتحیدریه به ۲ شاخه تبدیل میشود که یک شاخه به خواف و افغانستان رفته و یک شاخه به ایستگاه کاشمر میرود و از آنجا به شبکه ریلی تهران متصل می شود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربتحیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.