قم ـ ایرنا ـ استاندار قم، بر ضرورت ساماندهی و تامین زیرساخت‌های انرژی در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی این استان تاکید کرد.

به گزارش عصر سه‌شنبه از روابط‌عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در سی و چهارمین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، با اشاره به وضعیت خشکسالی در سطح کشور و استان اظهار داشت: در چنین شرایطی بهینه‌سازی درمصرف انرژی و آب و مدیریت در توزیع از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی با اشاره به نیاز تولیدکنندگان و صنایع به زیرساخت‌های انرژی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز نسبت به بررسی دوباره انشعابات تخصیص داده شده به شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی اقدام کنند و ساماندهی این موضوع از اهمیت خاص برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای توسعه استان و حل مشکل صنایع الزاما باید تامین انرژی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید عدالت در توزیع برق، آب و گاز مورد توجه شرکت های دولتی باشد.

وی پیگیری از طریق مبادی ذی‌ربط و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه برای تامین زیرساخت‌های انرژی را ضروری دانست و تصریح کرد: نباید هیچ دستگاهی از نص صریح قانون عدول کند.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنان موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.