کاشان - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان گفت: ۱۷۳ مددجو از ابتدای سال جاری تاکنون با حمایت این نهاد شاغل شدند که پس از رسیدن به درآمد پایدار و ثابت از چرخه حمایت خارج می‌شوند.

امیرحسین شیخ استرکی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ایجاد این تعداد شغل پایدار، افزون بر هشت میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: ۱۳۵ نفر از این مددجویان از طریق اجرای طرح‌های شغلی و دریافت تسهیلات خوداشتغالی و بقیه افراد نیز از طریق کاریابی جذب بازار کار شدند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره ) کاشان با اشاره به اینکه پیش از واگذاری تسهیلات به مددجویان، توانایی آنها برای اجرای طرح‌ها توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: برای پایداری طرح‌ها، نظارت و بازدیدهای قبل، هنگام و بعد از اجرای طرح در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی و اجرای طرح‌های اشتغال‌زا، مشاوره شغلی و استعدادیابی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بر پایه میزان امکانات، تجهیزات و مکانی که در اختیار مددجو قرار دارد، تسهیلات پرداخت و مسیر شغلی فرد نیز بر پایه مهارتی که دارد، تعیین می‌شود.

شیخ استرکی با یادآوری طرح‌های مشاغل خانگی در رشته‌های صنایع دستی تصریح کرد: این مشاغل برای زنان سرپرست خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد می‌شود تا در کنار فرزندان و اعضای خانواده، نظارت و مدیریت کافی بر آنها داشته باشند.

کاشان دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز شهرستان و راوند است و در مجموع ۶ هزار و ۷۳۰ خانوار زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند که نزدیک به ۶۵ درصد افراد زیرپوشش زنان سرپرست خانوار هستند.