۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 84605582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۱۷۳ شغل برای مددجویان کمیته امداد در کاشان ایجاد شد

کاشان - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان گفت: ۱۷۳ مددجو از ابتدای سال جاری تاکنون با حمایت این نهاد شاغل شدند که پس از رسیدن به درآمد پایدار و ثابت از چرخه حمایت خارج می‌شوند.

امیرحسین شیخ استرکی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ایجاد این تعداد شغل پایدار، افزون بر هشت میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: ۱۳۵ نفر از این مددجویان از طریق اجرای طرح‌های شغلی و دریافت تسهیلات خوداشتغالی و بقیه افراد نیز از طریق کاریابی جذب بازار کار شدند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره ) کاشان با اشاره به اینکه پیش از واگذاری تسهیلات به مددجویان، توانایی آنها برای اجرای طرح‌ها توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: برای پایداری طرح‌ها، نظارت و بازدیدهای قبل، هنگام و بعد از اجرای طرح در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی و اجرای طرح‌های اشتغال‌زا، مشاوره شغلی و استعدادیابی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بر پایه میزان امکانات، تجهیزات و مکانی که در اختیار مددجو قرار دارد، تسهیلات پرداخت و مسیر شغلی فرد نیز بر پایه مهارتی که دارد، تعیین می‌شود.

شیخ استرکی با یادآوری طرح‌های مشاغل خانگی در رشته‌های صنایع دستی تصریح کرد: این مشاغل برای زنان سرپرست خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد می‌شود تا در کنار فرزندان و اعضای خانواده، نظارت و مدیریت کافی بر آنها داشته باشند.

کاشان دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز شهرستان و راوند است و در مجموع ۶ هزار و ۷۳۰ خانوار زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند که نزدیک به ۶۵ درصد افراد زیرپوشش زنان سرپرست خانوار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha