ارومیه – ایرنا – رییس جمعیت هلال احمر ماکو گفت: رزمایش حمایت‌های روانی پس از وقوع مخاطرات با هدف افزایش تاب آوری آسیب دیدگان در مدارس این شهرستان اجرا شد.

سجاد اسماعیل زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همیشه بعد از وقوع هر بحران و حادثه ناگوار کودکان بیشترین آسیب جسمی، روحی و روانی را از این حوادث ناخواسته می بینند، برای کاستن از استرس و اضطراب فشارهای روحی کودکان و نوجوانان حادثه دیده، طرح سفیران حمایت‌های روانی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی به صورت آزمایشی در روستای "گجوت " شهرستان ماکو اجرا شد.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی در قالب بازی‌های فکری و سرگرمی، ورزشی، کاردستی و برنامه های آموزشی آشنایی با خطرات مین و کمک‌های اولیه برای کاهش خطرات در مواقع بحرانی از دیگر بخش‌های این مانور آموزشی بود.

رییس جمعیت هلال احمر ماکو ادامه داد: هدف از اجرای این رزمایش، ارتقای آمادگی و توان افزایی تیم حمایت‌های روانی شامل پنج نفر مربی مجرب و آموزش دیده بود.

اسماعیل زاده اضافه کرد: با توجه به حادثه خیز بودن شهرستان ماکو برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی حوادث برای شهروندان، خصوصا دانش آموزان در مدارس بسیار ضروری به نظر می رسد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ماکو در شمال غرب ایران در شمال استان آذربایجان غربی قرار گرفته‌است که از شمال به رودخانه قره سو و کشور ترکیه، از شرق به رودخانه ارس و جمهوری آذربایجان و شهرستان پلدشت و از مغرب به کشور ترکیه و شهرستان چالدران و از جنوب به شهرستان شوط محدود است.