بندرعباس- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در قالب تهیه سبد معیشتی و اهدای پتو به مددجویان آسیب دیده از سیل اخیر در استان کمک رسانی شد.

جلیل تراهی روز شنبه در مراسم اهدای این بسته های معیشتی به سیلزدگان شرق هرمزگان افزود: در این راستا ۲ هزار و ۱۰۰ تخته پتو به همراه سه هزار و ۶۰۰ سبد معیشتی تهیه و بین خانواده های مناطق آسیب دیده ناشی از سیل در استان هرمزگان توزیع شد.
وی بیان داشت: اقلام سبد معیشتی شامل برنج، روغن، عدس، نخود، رب گوجه فرنگی، تن ماهی، قند، لوبیا و لپه بوده است.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: براساس آمار اولیه ۲ هزار و ۱۳۰ خانواده تحت حمایت این نهاد در سیل اخیر دچار خسارت شدند که از این تعداد ۸۰۰ خانواده منازل مسکونی دچار آسیب شده است.
تراهی با اشاره به اینکه بیشتر خانواده های آسیب دیده از سیل وسایل زندگی شان دچار آسیب و یا از بین رفته است، تصریح کرد: مردم نوع دوست هرمزگان می‌توانند با واریز کمک های خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۴۸ در تامین لوازم ضروری به همنوعان در مناطق سیل زده استان مشارکت نمایند.
پیش از این استاندار هرمزگان به همراه مدیرکل کمیته امداد هرمزگان و سایر مسوولان از بخش توکهور و هشتبندی میناب و منطقه جغین و شهر رودان که از بارندگی و سیل اخیر آسیب دیده بودند، میدانی کرده و از نزدیک مسائل و مشکلات اهالی و ساکنان این مناطق مورد بررسی قرار دادند. 
سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد.
براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش ها را داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند و این بارش‌ ها موجب آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

تاکنون ۱۹هزار میلیارد ریال خسارت ناشی از سیل به تاسیسات زیربنایی ، واحدهای مسکونی وکشاورزی هرمزگان برآورده شده است.