به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، رضوان حکیم زاده روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه و تبیین طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی افزود: مشاغل آینده براساس فناوری و دیجیتال است، بنابراین دانش آموزان باید در این حوزه آماده شوند تا در آینده به صورت مستقل آگاهی شغلی داشته باشند.
وی تصریح کرد: معلم نقش بی بدیلی در فناوری دارد، بنابراین آموزگار در این حوزه باید آماده باشد. در ۲ سال گذشته شرایط کرونا فضای مجازی را به عرصه آموزش تحمیل کرد، درست است که شرایط در این دوران اجباری بود اما باید خود را برای آموزش در دوران پساکرونا آماده کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح سواد دیجیتالی برای دوره ابتدایی، مطالعه ای تلفیقی انجام شد که که متوجه شدیم بسیاری از کشورهای دنیا مهارت دیجیتال را از پیش دبستانی آغاز می کنند، این موضوع می تواند سهم بزرگی در برنامه های تحول تعلیم و تربیت دوره ابتدایی داشته باشد.
حکیم زاده یادآور شد: طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی می تواند به یادگیری کدنویسی و برنامه نویسی که یکی از مهارت های مهم در این دوره است، کمک کند. همچنین این طرح می تواند تحمل کودکان را در شکست ها بالا برد.
وی همچنین گفت: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در دوران پساکرونا با بهره مندی از ظرفیت فناوری و فضای مجازی در به روزرسانی روشها، طرح سواد دیجیتال را از دوره ابتدایی آغاز کرده که در گام نخست پنج درصد مدارس کشور را شامل شده است.
به گزارش ایرنا، مراسم افتتاحیه وتبیین طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی دانش آموزان ومعلمان دوره ابتدایی امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان این وزارتخانه برگزار شد.
این طرح تحولی در راستای محقق شدن ساحتهای تربیتی سند تحول بنیادین تهیه شده است.