بجنورد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی گفت: پنج میلیارد و ۵۸۰ میلیارد ریال بسته غذایی در قالب طرح سوگواره یاس و از محل نیات واقفان خیراندیش استان در ایام فاطمیه بین نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کمک شامل ۲ هزار و ۳۰ بسته غذایی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، ۴۷ هزار وعده غذای گرم به ارزش سه میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و قربانی ۱۲ راس گوسفند به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی افزود: طرح " سوگواره یاس نبوی " در هشت شهرستان استان با هدف جذب نیات واقفان و کمک های خیرین از ابتدای دهه فاطمیه در بقاع متبرکه برگزار و کمک های زیادی در این راستا جذب شد.

وی اظهار داشت: کمک های مالی اوقاف در قالب طرح های ضیافت الهی، تبرکات مهدوی، شمیمم حسینی و طرح شهید سلیمانی با نام رزمایش مواسات کمک های مومنانه در سال جاری تهیه و در طی سال بین نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این طرح یاری رساندن به نیازمندان واقعی و خانواده‌هایی است که در ایام کرونا در تامین معاش و زندگی خود با مشکلات و دغدغه‌های جدی روبرو شدند.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند، جزو استان های کم درآمد کشور است.