ارومیه- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: هم اکنون ۲ مرکز اسکان افراد بی سرپناه و کارتن خواب وجود دارد که نیازمند توجه جدی است و البته ظرفیت لازم برای توسعه دارد.

حجت الاسلام محمد خلیل پور روز یکشنبه در جلسه شورای شهر ارومیه افزود: شهرداری وظیفه دارد که در سطح شهر گرمخانه ایجاد کند و مدیریت شهری باید تا فرارسیدن فصل سرمای سال آینده نبود گرمخانه در سطح شهر را ساماندهی و مدیریت و نسبت به ایجاد آن اقدام کند.

وی اضافه کرد: همچنین باید برای بانوان بی سرپناه نیز با توسعه این مراکز، مکانهایی برای استقرار اختصاص یابد.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: طبق قرارهای قبلی باید تفاهم نامه بین بهزیستی و شهرداری منعقد شود تا بتوان خدماتی برای افراد بی خانمان و کارتن خواب فراهم و ارائه کرد.

حجت الاسلام خلیل پور ادامه داد: جمع آوری تمامی افرادی که کارتن خوابی می کنند و شب را در محیط بیرونی می خوابند، مورد تأکید است و بهزیستی باید در این راستا با شهرداری جهت جمع آوری این افراد تعامل و همکاری تنگاتنگ داشته باشد تا در فصل سرما به کمک همنوعان خود شتافته باشیم.

وی گفت: شهرداری موظف به ایجاد گرمخانه است و نباید نسبت به افراد بی سرپناه بی تفاوت بود.

وی در بخش دیگری با تأکید بر مقوله سیستمی شدن امور در شهرداری اظهار کرد: الکترونیکی و سیستمی شدن پرونده های ماده ۱۰۰ از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه  آغاز شده که اقدامی بسیار لازم و ضروری بود.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: هوشمندسازی در تمامی حوزه ها باید پیگیری و شاهد ایجاد شهرداری هوشمند باشیم.

حجت الاسلام خلیل پور اضافه کرد: واحد اجرائیات احکام ماده ۱۰۰ باید ایجاد شود اما آرای صادره کاملا سیستمی و الکترونیکی باشد تا گام به گام بتواند پیگیری شود.

وی ادامه داد: نیاز اساسی مدیریت شهری در این موضوع همانند نیاز دادگستری برای اجرای احکامش بوده که نیازمند یک دایره خاص و ویژه است.

وی تصریح کرد: برای رفتارهای خارج از قوانین و مقررات موجود نیز باید هوشمندسازی و الکترونیکی شدن امور را پیگیری کنیم.

به گزارش ایرنا، ارومیه با بیش از ۸۵۰ هزار نفر جمعیت، ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد.