گنبدکاووس - ایرنا - ۲ هزار و ۴۰۰ مشترک منتظر دریافت خسارت ناشی از قطعی برق، برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز آب آشامیدنی و کشف هیجده دستگاه فلزیاب مربوط به میراث فرهنگی از مهمترین اخبار کوتاه روز یکشنبه استان گلستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ مشترک استان برای دریافت خسارت ناشی از قطعی برق به وسایل برقی به شرکت بیمه گر معرفی شدند.

علی ‌اکبر نصیری افزود: برای پرداخت خسارت به افرادی که وسایل برقی آنان تابستان امسال به دلیل قطعی برق آسیب دید اواخر آذر ماه با شرکت بیمه دی قرارداد بستیم و کار ثبت نام از افراد خسارت دیده در سامانه انجام شده است.

وی اظهارداشت: شرکت بیمه گر این روزها مشغول بررسی مستندات این افراد است و اگر نیاز به مستندات بیشتری باشد، شرکت برق آن را به شرکت بیمه گر ارائه می‌دهد. 

***

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفای گلستان بر برخورد قاطع با استفاده کنندگان غیرمجاز از آب شرب تاکید کرد و گفت: آب تولیدی تنها برای مصرف مردم در شهرها و روستاها است و آبیاری باغ‌ها و تامین آب دام از طریق شبکه آبرسانی جایز نیست.

اردشیر سلطانیان با اشاره به کمبود آب ناشی از خشکسالی افزود: قاطعیت دستگاه‌های قضایی در برخورد با دارندگان انشعاب غیرمجاز، تاثیر زیادی در کاهش استفاده متخلفان از آب دارد.

وی انشعاب غیرمجاز را یکی از چالش‌های پیش روی شرکت آب و فاضلاب برشمرد و گفت: کسانی که به صورت غیرمجاز از شبکه آب شرب استفاده می‌کنند علاوه بر ایجاد مشکلات بهداشتی، موجب اخلال در خدمت رسانی به مردم نیز می‌شوند.

شرکت آبفای گلستان ۷۰۳ هزار و ۳۶۳ مشترک آب و فاضلاب دارد.

***

فرمانده انتظامی گلستان گفت: ماموران پلیس آگاهی گنبدکاووس با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی محل نگهداری دستگاه‌های ماینر در یکی از تالارهای این شهرستان شدند.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر اظهارداشت: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضایی در بازرسی از تالار مورد نظر ۴۱ دستگاه ماینر کشف کردند که طبق اعلام کارشناسان ارزش آن بیش از ۲۴ میلیارد ریال است.

وی گفت: در این راستا یک متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

***

رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از دستگیری ۹۷ نفر در حوزه جرائم مرتبط با میراث‌فرهنگی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در ۹ ماه گذشته ۱۸ دستگاه فلزیاب در سطح استان کشف و ضبط شد.

***
فرماندار کلاله در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان دوگانه سوز شدن خبازی‌های را الزامی دانست و گفت: از مجموع ۱۹۱ خبازی کلاله، ۱۴ واحد دوگانه سوز هستند و ۶۱ واحد نیز برای دریافت تسهیلات کم بهره و دوگانه‌سوز شدن به بانک عامل معرفی شدند.

فرهاد شیبک اظهارداشت: باتوجه به وسعت شهرستان و کمبود نیروی انسانی می‌توان از نیروهای مردمی بسیج در نظارت از خبازی‌ها استفاده کرد.

***

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت: این شهرستان مهمترین تولیدکننده‌ گل نرگس در استان شناخته می‌شود و بزرگترین باغ گل نرگس یکپارچه‌ شخصی کشور به مساحت ١٠ هکتار در آن واقع است.

ممشلی افزود: درآمد مناسب این محصول، باغداران دیگر را نیز به عرصه‌ کشت و تولید این گل زینتی وارد کرده، به طوری که بیش از یک هکتار باغات پراکنده‌ گل نرگس نیز در این شهرستان وجود دارد.

وی اظهارداشت: وجود این باغ‌ها هر ساله پای گردشگران زیادی را به این شهرستان باز کرده است.

***

فرمانده انتظامی آزادشهر گفت: بر اساس اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد نزاع و درگیری دسته جمعی واقع در میدان مرکزی این شهر، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

سرهنگ سید داوود حسینی افزود: ماموران با حضور در صحنه تعدادی را در حال نزاع و درگیری دیدند و بلافاصله در یک اقدام ضربتی، ۱۲ نفر از عاملان درگیری را دستگیر کردند.

وی با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی، تصریح کرد: علت این درگیری سد معبر خودروی نیسان در جلوی مغازه یکی از کاسبان محل بود که منجر به نزاع و درگیری شد.