شیراز - ایرنا- مدیر امور آبفای شهرستان مُهر استان فارس گفت: در پی وقوع بارندگی های اخیر بیش از ۱۱۸ میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی شهری و روستایی این شهرستان خسارت وارد شد که در اغلب شهرها و روستاهای تابعه با اقدامات به موقع ، جریان آبرسانی به طور موقت وصل شده است.

 هادی هوشمند کوچی مدیر امور آبفا شهرستان مهر دوشنبه بیان کرد: بارندگی های اخیر(۱۲ و ۱۳ دی ۱۴۰۰) در شهرستان مهر موجب سیل شد که تأسیسات آبرسانی و جاده های دسترسی به این تأسیسات را در ۶ شهر و ۵۰ روستای تابعه ی شهرستان تخریب کرد.

وی  با اشاره به این مطلب که ۳۰ هزار مشترک شهری و روستایی از تأسیسات آبرسانی آسیب دیده استفاده می کنند اظهار داشت:  پس از مساعد شدن شرایط، بازدید از تأسیسات آسیب دیده انجام گرفت و گروه تشخیص و بررسی امور آبفا مهر  اقدام به بازدید، بررسی و برآورد خسارات ناشی از سیل در مناطق مختلف شهرستان کرد.

 مدیر امور آبفای شهرستان مُهر استان فارس اضافه کرد: در این بارندگی ها تأسیسات آبرسانی شهر های مهر، گله دار ، وراوی ، خوزی و مجموعه های آبرسانی چاه گزی ، فال ، اسیر ، دارالمیزان  و روستاهای  چاه شرف ، خالده ، میرملکی،نرمان ، نورآباد،مزیجان ، بهرستان ، نوآباد بیشترین آسیب  دیدند.

مدیر امور آبفا شهرستان مهر، ابراز امیدواری کرد تا با تخصیص به موقع و سریع اعتبارات مورد نیاز، بازسازی و ترمیم این تأسیسات در اسرع وقت انجام شود.

شهرستان مهر در فاصله ۳۲۳ کیلومتری جنوب شیراز دراستان فارس قرار دارد.