بجنورد- ایرنا- رییس اتاق اصناف بجنورد گفت: ۹ ماهه امسال اصناف مرکز استان به علت شرایط نامناسب اقتصادی حدود ۶۰۰ فقره پروانه کسب خود را باطل کرده و از چرخه فعالیت در بازار خارج شدند.

مهدی امیدوار روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنف کیف و کفش، پوشاک و خواربار بیش از همه نسبت به ابطال پروانه کسب خود اقدام کرده اند.  

امیدوار با اشاره به اینکه بیشتر کسبه بجنورد، مستاجر هستند اظهار داشت: بازاریان در شرایط فعلی وضعیت اقتصادی با مشکل تامین هزینه ها روبه رو هستند، دخل و خرج کسبه همخوانی ندارد.

رییس اتاق اصناف بجنورد با اشاره به نوسان قیمت ها گفت: رکود در بازار  حاکم شده و مردم در انتظار ثبات قیمت ها هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره نظارت بر بازار مرکز استان گفت: ۹ ماهه امسال پنج هزار و ۵۷۵ مورد بازرسی از بازار مرکز استان انجام شده است که منجر به تشکیل ۵۴۰ فقره پرونده تخلف شده است.

رییس اتاق اصناف بجنورد افزود: در این مدت ۴۰۰ مورد شکایت از اصناف مرکز استان به دست رسیده و رسیدگی شده است. 

وی با بیان اینکه بیشترین تخلف شناسایی شده از اصناف بجنورد، عدم صدور فاکتور و نداشتن برچسب بر روی اجناس است افزود: متاسفانه فروشندگان در تهران برای فرار از مالیات از ارائه فاکتور خودداری می کنند و این امر در نهایت کسبه ها در شهرهای کوچک دچار مشکل می کند.

رییس اتاق اصناف بجنورد اظهار داشت: فروشندگان در تهران  تمایلی ندارند تا قیمت های فروش در جایی ثبت و مشخص شود از این رو فاکتور برای کسبه ما صادر نمی کنند.

در بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۱۶ هزار کسبه فعالیت دارند.