۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85540848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از اصناف خراسان شمالی انجام شد

بجنورد-ایرنا- رییس اتاق اصناف بجنورد گفت: یک هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی در سه ماهه نخست سالجاری توسط کارشناسان این اداره کل از واحدهای صنفی در حوزه کالا و خدمات انجام شد.

مهدی امیدوار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این بازرسی ها در سطح کیفی به دلیل شکایت محور بودن و تمرکز بر نظارت انبارها و مراکز عمده نگهداری کالا مورد توجه است.

وی افزود: احتکار، عرضه خارج از شبکه، قاچاق کالا، گرانفروشی و عدم صدور فاکتور بیشترین تخلف صنفی این واحدها محسوب می شود که ۷۰ مورد شکایت مردمی در این مدت از اصناف در سامانه یا به صورت حضوری ثبت و رسیدگی شد.

رییس اتاق اصناف بجنورد اضافه کرد: ۸۵۰ واحد پروانه صنفی صادر و ۲ واحد صنفی بجنورد در این مدت یادشده بنا به دلایلی ابطال شد.

وی ادامه داد: کارشناسان و بازرسان اصناف و اداره کل صنعت، معدن و تجارت با توجه به اهمیت ساماندهی و تنظیم بازار کالا و خدمات و تشدید برخورد با متخلفان و سود جویان به صورت منسجم و هماهنگ بر نحوه عملکرد کلیه واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی در سطح استان نظارت ویژه و مستمر دارند.

امیدوار بیان کرد: بازرسی های انجام شده توسط گشت مشترک ادارات تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ۱۷ هزار از واحدهای صنفی بجنورد دارای پروانه و یک هزار و ۱۰۰ واحد فاقد پروانه کسب است.

۱۵ هزار کسبه در شهر ۲۳۰ هزار نفری بجنورد، مرکز خراسان شمالی فعالیت دارند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha