مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر معادل ۱۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان دز سوم خود را دریافت کرده اند.

امین قلندرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون سراسری کرونا، تاکنون ۱۵۰ دز واکسن کرونا به افراد واجد شرایط بالای ۱۲ سال تزریق شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد بیش از ۷۱ هزار نفر شامل ۸۸ درصد دز نخست، ۶۴ هزار نفر شامل ۷۸ درصد واجدین شرایط بالای ۱۲ سال دز نوبت دوم خود را دریافت کرده اند. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ با اشاره به استقبال خوب شهروندان از واکسیناسیون کرونا در این شهرستان بیان کرد: تنها راه شکست ویروس کرونا علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است بر این اساس از تمام شهروندان انتظار می رود مدافعان سلامت را در رفع این بحران یاری دهند.

قلندرزاده اضافه کرد: هم اکنون تنها پنج نفر مشکوک به کورنا در بخش بیماران کرونایی بیمارستان شهید راثی این شهرستان بستری هستند.

شاهین‌دژ با ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان از جمله نخستین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.