ارومیه- ایرنا- مدیر امور دام جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای هر دامدار در این استان ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود ۱۱ درصد اختصاص یافته است.

پرویز بستانچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در مرحله نخست ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به دامداران این استان  اختصاص یافته است، افزود: این تسهیلات با سود کم در قالب دامدار کارت روستایی و عشایری به عنوان سرمایه در گردش و بهره‌مندی از نهاده‌های مورد نیاز به دامداران پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سقف این تسهیلات به هر دامدار ۵۰۰ میلیون ریال بوده، اظهار داشت: این تسهیلات متناسب با ظرفیت فعالیت متقاضی با معرفی مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها پرداخت می‌شود و تسهیلات یکساله و با سود ۱۱ درصد است.

وی اضافه کرد: استفاده از این تسهیلات در پایانه‌های فروش شرکت‌های تعاونی توزیع کننده نهاده در شهرستان‌ها که لیست آن‌ها به عنوان کارگزار توسط معاونت بهبود تولیدات دامی به بانک‌های کشاورزی در سطع استان معرفی شده است، امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: دامداران با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان خود جهت دریافت این تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

مدیر امور دام جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان تخصیص تسهیلات به دامدار بستگی به تعداد دام‌های وی دارد که این موضوع توسط جهاد کشاورزی بعد از تائید تعداد دام موجود پلاک کوبی شده و به صورت نامه کتبی به بانک کشاورزی اعلام می‌شود.

بستانچی با اشاره به اینکه دامدار باید حتما در سامانه سیتا هم ثبت نام کند، افزود: اوایل طرح مشکلاتی در سامانه سیتا وجود داشت که الان کاملا این مشکل حل شده و بدون ثبت نام در سیتا تسهیلاتی به دامداران پرداخت نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، آمار دقیقی از تعداد دامداران در آذربایجان غربی ارائه نشده است ولی بخش مهمی از اقتصاد کشاورزی این استان به حوزه دام ارتباط دارد.