یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و پشتیبانی از ولایت‌فقیه مهمترین رسالت مسئولان است که باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز شنبه در آیین تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهدای استان که به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) برگزار شد افزود: دفاع از انقلاب اسلامی و همدلی و ولایتمداری موجب شکست اهداف استکبارجهانی است .

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و قدردانی از مادران و همسران شهیدان ادامه داد: شهدای راه حق و حقیقت به وظیفه خود عمل کردند و اینک حراست و پاسداری از آرمان‌های شهدا وظیفه سنگینی است که به عهده ما نهاده شده است.

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه مادران شهدا با تربیت اسلامی  و با شیر پاک و لقمه حلال خود فرزندانی تربیت کردند که در راه خدا و امام زمان ( عج)،  اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند اظهار کرد: شهدا در وصیت‌نامه تاکید بر یاری امام و همراهی ولایت و اسلام  داشتند و این توصیه اکثر شهدا است.

ناصری با بیان بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهدا تصریح کرد: توصیه‌های عملی شهدا این است که ما رفتیم و وظیفه و تکلیف خود را انجام دادیم و اجازه ندادیم دشمن دین و میهن را از ما بگیرد و اکنون وظیفه ماست که از دستاوردهای شهدا حراست کنیم.

همچنین نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: حضرت ام‌البنین نماد ایثار، صبر و بردباری است و این نماد را در جامعه امروز و زمانی که یک نظام اسلامی بر پایه قرآن و اسلام برپاشده است چه کسی غیر از مادران و همسران شهدای گران‌قدر بر عهده دارد.

محمد صالح جوکار با بیان خاطره‌ای از مادر شهیدی که خدمت امام می‌رسد و چهار شهید تقدیم کرده و حاضر نیست خم به ابروی امام بیاید و اعلام حمایت از ولایت می‌کند اظهار کرد: ما امروز نمونه‌های زیادی داریم که امام خمینی (ره) می‌فرماید امت امروز از امت رسول‌الله برتر و بالاتر است.

وی تصریح کرد: مادران و همسران شهدا با تاسی به حضرت زینب (س) صبر کردند و اینک امنیت و آسایش ما عزت ما و آنچه در دنیا در مقابل ایران اسلامی تعظیم می‌کند به خاطر صبر و بردباری مادران و همسران شهدا و پرورش چنین انسان‌های پاکی در دامان آنان است.

به مناسبت سالروز رحلت ام‌البنین (س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا از ۴۵ همسر و مادر شهید استان یزد تجلیل شد.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .