سنندج - ایرنا - فرماندار بیجار گفت: تردد ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوس های مسافربری، خودروهای سنگین و کشنده های باربری در محورهای این شهرستان ممنوع است.

علی اکبر ورمقانی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به برودت و کولاک سرما و برف در جاده های موصلاتی شهرستان بیجار به سمت استان، با همکاری پلیس راه، خروج  اتوبوس های مسافربری، کشنده ها و خودروهای سنگین که قصد عبور از بیجار به سایر شهرهای استان را دارند، ممنوع است و کلیه مسافران در شهرستان اسکان داده می شوند.

وی افزود: ستاد بحران شهرستان با اعلام این وضعیت به هلال احمر، پلیس انتظامی و راهور ناجا، با آمادگی اسکان بیش از هزار نفر در مساجد شهر بیجار را دارند و امیدواریم با توجه به ورود مسافران و خودروهای سنگین به شهرستان، در این خصوص مشکلی پیش نیاید.

فرماندار بیجار گفت: با اعلام وضعیت خروج ممنوع و مسدود شدن راه ها، سه مسجد موسی ابن جعفر (ع)، مسجد امام حسین(ع) و مسجد ولی عصر (عج) توسط ستاد بحران شهرستان با بررسی سیستم گرمایش، بهداشتی، آماده اسکان اضطراری میهمانان در راه مانده است.

او یادآور شد: بخشداران سریعا به تمام دهیاران اعلام کردند که یکشنبه شب و دوشنبه شب و روز دوشنبه مخصوصا در ساعات شب و نیمه شب، از تردد در محورهای روستایی شهرستان بدلیل کولاک برف از تردد خودداری کنند.

ورمقانی تصریح کرد: بخشداران با همکاری دهیاران و شوراهای روستاهای خسرو آباد، بیانلو، نجف آباد، سیدان، قجور کرانی و آغبلاغ کرانی اعلام شود در شبهای این هفته ۲۶ لغایت ۳۰ دی ماه مساجد روستاها آمادگی اسکان مسافر داشته باشند.

رییس پلیس راه کردستان گفت: مسیرهای ارتباطی بانه به سقز، سقز به بوکان، سقز به مریوان، سروآباد به اورامات و سروآباد به کامیاران کاملا مسدود است و از رفت و آمد خوردها در آن جلوگیری می‌شود.

سرهنگ عیسی گوهری از لغو بلیط اتوبوس مسافرانی که قصد مسافرت از کردستان به استاهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی داشتند خبر داد و گفت: مسافرانی هم از شهرهای اهواز و کرمانشاه و تهران به مقصد این استان‌ها سفر کرده بودند، در سنندج و بیجار اسکان یافته اند تا با بهبود شرایط به سفر خود ادامه دهند.

طبق اعلام هواشناسی کردستان سامانه بارشی از روز جمعه وارد استان شده و فعالیت سامانه به صورت بارش برف و باران تا روز سه‌شنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت.

برف و کولاک شدید ۶ محور اصلی استان از جمله مسیرهای بانه - سقز، سقز - مریوان، سروآباد - کامیاران، مریوان - هورامان، سنندج - دیواندره و دیواندره - سقز را مسدود کرد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.