۲۶ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۰۹
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84615766
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

خروج ناوگان حمل و نقل عمومی از بیجار ممنوع شد

سنندج - ایرنا - فرماندار بیجار گفت: تردد ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوس های مسافربری، خودروهای سنگین و کشنده های باربری در محورهای این شهرستان ممنوع است.

علی اکبر ورمقانی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به برودت و کولاک سرما و برف در جاده های موصلاتی شهرستان بیجار به سمت استان، با همکاری پلیس راه، خروج  اتوبوس های مسافربری، کشنده ها و خودروهای سنگین که قصد عبور از بیجار به سایر شهرهای استان را دارند، ممنوع است و کلیه مسافران در شهرستان اسکان داده می شوند.

وی افزود: ستاد بحران شهرستان با اعلام این وضعیت به هلال احمر، پلیس انتظامی و راهور ناجا، با آمادگی اسکان بیش از هزار نفر در مساجد شهر بیجار را دارند و امیدواریم با توجه به ورود مسافران و خودروهای سنگین به شهرستان، در این خصوص مشکلی پیش نیاید.

فرماندار بیجار گفت: با اعلام وضعیت خروج ممنوع و مسدود شدن راه ها، سه مسجد موسی ابن جعفر (ع)، مسجد امام حسین(ع) و مسجد ولی عصر (عج) توسط ستاد بحران شهرستان با بررسی سیستم گرمایش، بهداشتی، آماده اسکان اضطراری میهمانان در راه مانده است.

او یادآور شد: بخشداران سریعا به تمام دهیاران اعلام کردند که یکشنبه شب و دوشنبه شب و روز دوشنبه مخصوصا در ساعات شب و نیمه شب، از تردد در محورهای روستایی شهرستان بدلیل کولاک برف از تردد خودداری کنند.

ورمقانی تصریح کرد: بخشداران با همکاری دهیاران و شوراهای روستاهای خسرو آباد، بیانلو، نجف آباد، سیدان، قجور کرانی و آغبلاغ کرانی اعلام شود در شبهای این هفته ۲۶ لغایت ۳۰ دی ماه مساجد روستاها آمادگی اسکان مسافر داشته باشند.

رییس پلیس راه کردستان گفت: مسیرهای ارتباطی بانه به سقز، سقز به بوکان، سقز به مریوان، سروآباد به اورامات و سروآباد به کامیاران کاملا مسدود است و از رفت و آمد خوردها در آن جلوگیری می‌شود.

سرهنگ عیسی گوهری از لغو بلیط اتوبوس مسافرانی که قصد مسافرت از کردستان به استاهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی داشتند خبر داد و گفت: مسافرانی هم از شهرهای اهواز و کرمانشاه و تهران به مقصد این استان‌ها سفر کرده بودند، در سنندج و بیجار اسکان یافته اند تا با بهبود شرایط به سفر خود ادامه دهند.

طبق اعلام هواشناسی کردستان سامانه بارشی از روز جمعه وارد استان شده و فعالیت سامانه به صورت بارش برف و باران تا روز سه‌شنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت.

برف و کولاک شدید ۶ محور اصلی استان از جمله مسیرهای بانه - سقز، سقز - مریوان، سروآباد - کامیاران، مریوان - هورامان، سنندج - دیواندره و دیواندره - سقز را مسدود کرد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha