گرگان – ایرنا – بارش بیش از ۵۲ میلیمتر باران طی کمتر از ۲۴ ساعت در بندرترکمن، این شهر ساحلی غرب گلستان را با آب‌گرفتگی و بروز مشکل برای شهروندان مواجه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بر اثر بارندگی که از شامگاه دیشب پنجشنبه در بندرترکمن آغاز شده و امروز جمعه نیز ادامه یافت، بخش های زیادی از محله امیرکبیر این شهر دچار آب گرفتگی شد.

ارتفاع آب در مناطق شرقی بندرترکمن به ۲۰تا ۵۰ سانتیمتر رسیده است .

در همین راستا فعالیت‌های ماهیگیری در این شهر متوقف شده و کریدور آبی شناورها به جزیره آشوراده تا کاهش سرعت وزش باد و فروکش کردن ارتفاع امواج مسدود است.

مدیرکل هواشناسی گلستان در گفت‌وگو با ایرنا از وقوع یخبندان در استان خبر داد و گفت : بیشترین بارش باران طی ۲۴ ساعت گذشته با ۷۲ میلیمتر در گرگان بارید.

 نوربخش داداشی اظهار داشت : در این مدت آق قلا ۶۳، هاشم‌آباد ۵۷ میلی‌متر ، بندرترکمن ۵۲  و در کردکوی ۵۰ میلی‌متر بارش باران به ثبت رسیده است .

 به‌گفته وی بیشترین بارش برف به مناطق ییلاقی غرب گلستان در محدوده حاجی آباد کردکوی با ۸۰ سانتیمتر به ثبت رسیده است و سایر مناطق ییلاقی هم از ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر بارش برف را تجربه کرده اند.

 وی گفت : فعالیت سامانه بارشی در مناطق شرقی استان تا عصر امروز جمعه ادامه خواهد داشت .

داداشی اظهار داشت:‌ سرمای هوا در مناطقی نظیر خوش ییلاق ،دوزین ،درازنو و وامنان و دیگر مناطق کوهستانی استان از منفی ۱۰ درجه بیشتر خواهدشد.