۱ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84621164
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش تندباد در گرگان از ۸۰ کیلومتر بر ساعت گذشت

گرگان – ایرنا – مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به تداوم فعالیت سامانه پرفشار جوی و بارش برف و باران در استان گفت :‌سرعت وزش باد در گرگان از مرز ۸۰ کیلومتر بر ساعت عبور کرد.

نور بخش داداشی جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : بیشینه سرعت باد در گلستان به مراوه تپه و فرودگاه گرگان با ۸۱ کیلومتر بر ساعت مربوط است .

وی گفت :‌ارتفاع امواج در دریای خزر از یک متر بیشتر است و این افزایش دامنه امواج همچنان ادامه دارد.

داداشی افزود: آخرین خروجی مدل‌ها نفوذ موج دوم و اصلی بارشی سامانه را به گلستان نشان می‌دهد که این موج با انتقال سرما و ایجاد ریزش های جوی مانند بارندگی با شدت متوسط و ریزش برف در کوهستان و مناطق سردسیر تاشب اثرات خودش را خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: از ظهر امروز به بعد دامنه ریزش برف علاوه بر مناطق سردسیر به سایر نقاط گلستان هم گسترش می یابد و فعالیت این سامانه در شب خاتمه خواهد یافت.

پیش‌بینی ها از ادامه بارش برف تا آخرین ساعات امروز حکایت دارد و ‌از آن پس سرمای شدیدی بر منطقه حاکم می شود و دست کم طی چند روز  آینده ماندگار خواهد بود.

مدیریت بحران استان گلستان خواستار رعایت موارد احتیاط و پرهیز از سفرهای غیرضروری در جاده‌های  استان و نیز تردد بی‌مورد خودروها در سطح جاده ها تا آرامش اوضاع جوی و صرفه جویی در مصرف گاز و برق شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha