حسین شیرمحمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرقت علائم ترافیکی جاده ها نشات گرفته از مشکلات اقتصادی و تورم بالاست لذا پس از بازدید از یک کارگاه تولید قطعات پلاستیکی و فایبرگلاس تولید علائم ترافیکی از این جنس به وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری پیشنهاد شد.
وی ادامه داد: به صورت آزمایشی نمونه هایی از پایههای تابلوهای علامت ترافیکی تولید کرده و به تهران فرستاده ایم و منتظر تایید نهادهایی هستیم.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مشهد گفت: این پایههای تابلو انعطاف پذیر، سبک و مانند سپر خودرو از جنس فایبرگلاس هستند لذا غیرقابل بازیافتند و سرقت آنها توجیه ندارد.
شیرمحمدیان به افزایش سرقت علائم ترافیکی در جادههای این شهرستان اشاره کرد و افزود: علائم ترافیکی جاده ای به صورت مرتب نصب و جایگزین می شود اما سرقت مکرر و شبانه علائم، توان نصب مجدد را از ما گرفته است و از نیروی انتظامی درخواست می کنیم که گشتهای خود را در این جاده ها به ویژه در ساعات شب، افزایش دهد.
وی اضافه کرد: علاوه بر پایه حفاظهای کنار جادهای، که آهن شماره ۱۴ است، پایه های فلزی علائم جاده ای از دیگر اقلام مورد دستبرد سارقان است و دزدان آنها را با فرزهای شارژی برش داده و در قالب ضایعات آهن به قیمت کیلویی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان به فروش می رسانند.
او طول راه های اصلی و فرعی شهرستان مشهد را ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۸۰۰ کیلومتر از این میزان شامل آزادراه و بزرگراه های مهم و پرتردد و یا همان راه های شریانی است.