سرقت علائم ایمنی جاده‌های سیستان و بلوچستان ۴۵ میلیارد ریال خسارت داشت

زاهدان- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از سرقت افزون بر ۲۴ هزار عدد انواع تابلو و علامت هشدار دهنده در راه‌های این استان به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در سال ۹۹ خبر داد.

 ایوب کرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده در راههای ارتباطی یکی از وظایف این اداره کل است که هر روزه تعداد قابل توجهی از این علائم همچون پایه مسیر نما، تابلوهای اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی، بشکه ترافیکی، چراغ های چشمک زن و صفحه گاردریل به سرقت می رود.

وی ادامه داد: علائم جاده ای سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک فروخته می‌شود در حالیکه این اداره‌ کل باید برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی را از محل اعتباراتی که می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود متحمل می شود، مهمتر اینکه سرقت این علائم جان رانندگان و سرنشینان خودروها را به خطر می اندازد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تابلوها و علائم هشداردهنده با هدف راهنمایی و هدایت رانندگان و ارتقاء ایمنی و حفظ جان مسافران نصب شده است، یادآور شد: آشکارسازی راه ها، نصب تابلو در مکان‌های مناسب، حفظ حریم راه ها و نصب سرعت‌کاه‌ها از مهمترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در زمینه ارتقای ایمنی راه‌ها است.

وی گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده سارقان بیشتر در تاریکی شب اقدام به سرقت این تابلوها و علائم می‌کنند که این اداره کل با گشت‌های شبانه روزی سعی بر کاهش این گونه سرقت‌ها دارد.

کرد  از مردم عزیز استان در خواست کرد در صورت مشاهده سرقت و یا خرید و فروش علائم جاده ای، مراتب را فوراً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن های ۱۴۱ جهت رسیدگی فوری گزارش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha