تهران-ایرنا- همزمان با افزایش تنش غرب و روسیه بر سر اوکراین ، صهیونیست ها در یک اقدام تبلیغاتی اعلام کردند که طرحی برای انتقال ۷۵ هزار یهودی ساکن اوکراین به فلسطین اشغالی دارند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد که اسراییل  خود را برای انتقال ۷۵ هزار یهودی از اوکراین به فلسطین اشغالی در صورت حمله روسیه به این کشور آماده می‌کند.

این روزنامه اشاره کرد که نمایندگان برخی وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی طی جلسه‌ای به بررسی خطرات پیش روی اقلیت یهودی در اوکراین در صورت وقوع جنگ در منطقه پرداخته‌اند.

هاآرتص افزود: برآوردها حاکی از آن است که حدود ۷۵ هزار یهودی در شرق اوکراین زندگی می‌کنند که به موجب قانون بازگشت، می‌توانند به فلسطین اشغالی مهاجرت کنند.

رژیم صهیونیستی این تصمیم را در آستانه تشدید تنش‌ها میان اوکراین و روسیه اعلام کرده است.

انتشار خبر انتقال یهودیان اوکراین به فلسطین اشغالی در حالی است که تعداد زیادی از مهاجرین یهودی به سرزمین های اشغالی طی سالهای اخیر از شرایط زندگی خود ناراضی هستند و به مرور در صدد ترک فلسطین هستند.

کارشناسان مسایل فلسطین می گویند، طرح انتقال یهودیان اوکراین صرفا یک اقدام رسانه ای و تبلیغی با هدف جلب توجه افکار عمومی جهان و معرفی تل آویو به عنوان حامی اصلی یهودیان جهان است ضمن اینکه انتقال این تعداد افراد در صورت بروز جنگ در منطقه ، بسیار دشوار است و در عمل ممکن نیست .