۳ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۳۷
کد خبر: 81436449
T T
۰ نفر
سواستفاده صهیونیست ها از بحران اوكراین برای انتقال یهودیان این كشور به سرزمین های اشغالی

تهران – ایرنا- روزنامه صهیونیستی 'یدیعوت آحرونوت' در گزارشی درخصوص تلاش مقامات اسراییل (صهیونیست) برای انتقال یهودیان اوكراین به فلسطین اشغالی نوشت: تنها طی روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته، بیش از 450 یهودی اوكراینی وارد فلسطین شده اند.

به گزارش روزنامه اردنی 'العرب' به نقل از یدیعوت آحرونوت، روز دوشنبه 250یهودی اوكراینی و روز سه شنبه نیز 226 یهودی دیگر از این كشور با استقبال رسمی صهیونیست ها وارد فرودگاه تل آویو شده و پس از آن به شهرك های صهیونیست نشین منتقل شدند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: بیشتر این مهاجران از جمله ساكنان شهرهای

'لوهانسك' و 'دونتسك' اوكراین هستند كه این روزها شاهد درگیری میان نیروهای اوكراین و انقلابی های طرفدار روسیه است.

این روزنامه صهیونیستی خاطر نشان كرد: 'صندوق دوستی یهودی' این پروازهای را به فرودگاه بن گوریون سازماندهی كرده و وزیر مهاجرت، رییس صندوق دوستی یهود و 'نتان شیرانسكی' رییس آژانس یهود از مهاجران اوكراینی در فرودگاه تل آویو استقبال كردند.

منابع صهیونیستی خاطر نشان كرده اند كه یهودیان اوكراین برای فرار از درگیری های كنونی در شرق این كشور به فلسطین اشغالی آمده اند و بنا بر آمارهای موجود حدود 80 هزار یهودی در شرق اوكراین كه این روزها صحنه درگیری ها است، زندگی می كنند.

صهیونیست ها این روزها با سوء استفاده از شرایط امنیتی اوكراین سعی می كنند تا بیشترین شمار ممكن از یهودیان اوكراین را به فلسطین اشغالی منتقل كنند تا بافت جمعیتی این سرزمین تاریخی را كاملا تغییر دهند.

العرب می افزاید: گفته می شود كه 'برنار لیوی' یهودی فرانسوی كه حضور پررنگی در حوادث اوكراین داشته، همراه با لابی صهیونیستی نقش زیادی در كوچاندن یهودیان اوكراین و انتقال آن ها به فلسطین اشغالی داشته است.

'احساسن مرتضی' پژوهشگر امور فلسطین و بین الملل 'مركز مطالعات راهبردی' اردن در این خصوص می گوید: رژیم صهیونیستی در مناطق پرآشوب و ملتهب كه شاهد تنش و درگیری است، سوء استفاده كرده و با استفاده از سیاست از آب گل آلود، ماهی گرفتن سعی می كند طعمه های خود را شكار كند و در این میان دو هدف را دنبال می كند؛ نخست مبارزه با دولت هایی كه مخالف رژیم صهیونیستی و منافع آن است و دوم جذب یهودیان و آوردن آن ها به فلسطین اشغالی و در این میان صهیونیست ها سعی می كنند تا بیشترین شمار ممكن از یهودیان را به روش های مختلف به فلسطین اشغالی منتقل كنند زیرا شهرك های صهیونیست نشین نیازمند كسانی است كه در آن سكونت گزینند و فلسطین اشغالی نیز خود نیازمند نیروی كار است.

وی می افزاید: نتیجه اینكه مقام های رژیم صهیونیستی به جستجوی یهودیان در همه نقاط جهان می پردازند و در این میان آب گل آلود اوكراین فرصت خوبی برای صهیونیست ها برای پیشبرد طرح هایشان ایجاد كرده و در این شرایط دستگاه جاسوسی این رژیم و دیگر موسسات صهیوینستی سعی می كنند یهودیان دیگر كشورها را قانع یا به صورت غیر قانونی مجبور كنند خانه های خود را ترك كرده و به فلسطین اشغالی مهاجرت كنند.

این پژوهشگر عرب خاطر نشان كرده كه صهیونیست ها قبلا هم دست به چنین كارهایی در كشورهای عربی و اسلامی زده اند؛ به عنوان مثال سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در گذشته بمب به خانه های یهودیان در عراق می انداخت تا آن ها تصور كنند در عراق امنیت ندارند و مجبور شوند به فلسطین اشغالی مهاجرت كنند.

وی اضافه كرد: در حال حاضر شمار زیادی از یهودیان اوكراینی وضعیت اقتصادی وخیمی دارند زیرا اوكراین كشور فقیری است و دیون زیادی دارد و در آن فساد و استبداد موج می زند و به طور كلی این عوامل دست به دست هم داده و باعث شده تا موساد و دیگر موسسات صهیونیستی سعی در جذب یهودیان آن كشور كنند.

مرتضی، شمار یهودیان اوكراینی را در حال حاضر حدود 350 هزار نفر تخمین زده و می گوید: بسیاری از آن ها از جمله ثروتمندان بزرگ و فعالان سیاسی اوكراین هستند.

وی یكی دیگر از دلایل این كار را تلاش موساد برای ضربه زدن به روسیه دانسته و می گوید: رژیم صهیونیستی طرفدار غرب و ناتو است.

'رینا فرانكل' عضو كنیست چند ماه پیش از نتانیاهو خواسته بود تا برای مهاجرت یهودیان اوكراین به فلسطین اشغالی تلاش كرده و بودجه ای به آن اختصاص دهد.

وی ادعا كرده بود كه یهودیان اوكراین در معرض خطر اند و به همین دلیل باید آن ها را به فلسطین اشغالی منتقل كرد.

رژیم صهیونیستی در حالی دست به این اقدام می زند كه سیر مهاجرت معكوس یهودیان به كشورهای مبدا و یا دیگر كشورها، مقام های این رژیم را بسیار نگران كرده و در حال حاضر شمار زیادی از صهیونیست ها سعی می كنند تا از سرزمین های اشغالی برای یافتن محیطی امن به كشورهای غربی مهاجرت كنند.

خاورم **2041**1275
۰ نفر