مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: نخستین دستگاه پیشرفته "سی تی اسکن" ۱۶ اسلایدی با کمک متخصان در این شهرستان راه اندازی شده و آماده ارایه خدمات پزشکی به شهروندان است.

داوود آتشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاه سی‌تی اسکن جدید جزو پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن کشور است که با پیگیری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و توافق وزارت بهداشت خریداری و تحویل این بیمارستان شده‌ است.

وی ادامه داد: دستگاه قبلی سی تی اسکن موجود در بیمارستان قدیمی و ۲ اسلایدی بوده که با اضافه شدن این دستگاه و راه‌اندازی آن نیاز بیماران به این تجهیزات رفع خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: با راه اندازی این دستگاه آموزش پرسنل و کارکنان بیمارستان نیز توسط مختصصان امر آغاز شده و امید است استقرار این دستگاه مشکلات درمانی سردشت را کمتر کند.

آتشی بیان کرد: هم اکنون دستگاه های پیشرفته پزشکی از "ام آر آی" به دلیل موقعیت جغرافیایی سردشت و همچنین بعد مسافت و وجود بیمارهای شیمایی جزو نیازهای شبکه بهداشت و درمان این شهرستان است که امیدواریم به مرور خریداری و در اختیار این بیمارستان قرار داده شود.

به گزارش ایرنا، سی‌تی اِسکَن، روشی نوین است که در علوم تشخیصی در فیزیک پزشکی کاربرد تحقیقاتی و درمانی فراوانی دارد.

در این روش، کالبد انسان یا دیگر جانوران به صورت لایه‌ به‌ لایه برانداز (اسکن) می‌شود و بر این اساس بخش‌های درونی بدن نیز برای پزشکان قابل رویت می‌شود.

سردشت در جنوب‌ آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.