بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی بر توجه به صنعتی‌سازی مسکن به عنوان کاری نو در این استان تاکید کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان و معاونت امور عمرانی استانداری باید موضوع صنعتی‌سازی مسکن را ویژه ببینند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی "جواد قناعت" در دیدار "احمد خرم" رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در محل استانداری افزود: صنعتی‌سازی مسکن، کاری جدید و نو در حوزه ساختمان‌سازی است که باید در استان نیز جدی گرفته شود.

وی با اشاره به رابطه عمیق و وسیع نظام مهندسی با معاونت امور عمرانی استانداری، این ارتباط را فرصتی برای استفاده از توان دو حوزه برای پیشرفت استان خواند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه براساس برنامه دولت قرار است ۴۰ هزار واحد مسکونی - سالانه ۱۰ هزار واحد - در این استان ساخته شود گفت: طرح نهضت ملی مسکن، فرصت مناسبی برای استفاده عمیق‌تر از توان تخصصی نظام مهندسی است که می‌تواند باعث پویایی این مجموعه شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست نقش‌آفرینی سازمان نظام مهندسی ساختمان در طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان مطالبه استان مطرح کرد.

علیرضا عباس‌زاده گفت: طی چهار سال و در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان خراسان جنوبی ساخته می‌شود که از این تعداد ۲۲ هزار واحد در شهرها و ۱۸ هزار واحد در روستاها احداث خواهد شد.

وی افزود: از موضوعاتی که در این زمینه مورد تاکید و توجه قرار خواهد داشت، موضوع صنعتی‌سازی مسکن است.

"احمد خرم" رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور دیروز (چهارشنبه) به خراسان جنوبی سفر کرد.