اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند بکارگیری همه ظرفیت‌ها است

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیج کنند تا مسکن مناسب تحویل مردم شود.

علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در چهارمین نشست شورای مسکن استان خراسان جنوبی در سال جاری، تامین و تولید مسکن را از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است هر سال (به مدت چهار سال) یک میلیون واحد مسکن در سطح کشور احداث شود.

وی تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای نهضت ملی مسکن البته با لحاظ تجربه مسکن مهر و نقاط قوت و ضعف آن استفاده کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ضعف‌های مسکن مهر در طرح نهضت ملی مسکن نباید تکرار شود در عوض نقاط مثبت نیاز به تقویت دارد تا برای رفع دغدغه مهم مردم که مسکن است، کار خوبی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بدون شک در مرحله اجرا و عملیات ساخت مسکن با مشکلاتی مواجه‌ایم و تاکنون نیز موارد و مشکلاتی به ما منتقل شده است که باید مورد توجه واقع شود.

عباس‌زاده افزود: سهمیه استان از طرح نهضت ملی مسکن در نقاط شهری و روستایی بیش از ۴۰ هزار واحد در چهار سال دیده شده است که باید برش سالانه استان در این طرح تعیین شود.

وی بر پیگیری مستمر طرح‌ها و برنامه‌های حوزه عمرانی تاکید کرد و گفت: به‌واسطه اینکه قبول کردیم به عنوان عضو شورای مسکن در این جلسه بنشینیم اما صحبت نکنیم، درست نیست و باید به‌طور جدی موضوعات را پیگیر کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: نباید آنچه در عمل اتفاق می‌افتد، سبب نارضایتی مردم از مسکن شود، همچنین دید و نگاه مردم نسبت به نظام با عملکرد بد مسوولان خراب شود.

وی افزود: وقتی تصمیم گرفتیم مسکن احداث کنیم از زمان تعیین و واگذاری اراضی تا اجرا و تحویل، کنترل و نظارت‌ها ادامه داشته باشد تا مردم در نهایت با مشکل برخورد نکنند.

عباس‌زاده گفت: اکنون که دور میز نشسته‌ایم باید تصمیم درست را گرفته و تجربه‌های بد گذشته را تکرار نکنیم، اگر نمی‌توانیم مسکن‌ خوب با بهترین مصالح و قیمت مناسب بسازیم حداقل الان به وزارتخانه اعلام کنیم، بهتر است تا اینکه مسکن نامناسبت را تحویل مردم دهیم.

وی تاکید کرد: تصمیمی که دولت سیزدهم در زمینه تولید و تامین مسکن گرفته را باید به بهترین نحو در استان اجرا و تصور کنیم منزل خودمان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: فقط ارائه آمار مهم نیست بلکه باید با دغدغه و دلسوزی موارد لازم پیگیری و مشکلات رفع شود که این خدمت به مردم است.

وی عنوان کرد: شورای مسکن یکی از کاربردی‌ترین، ‌عملیاتی‌ترین و خداپسندانه‌ترین جلساتی است که در استانداری برگزار می‌شود چون قرار است عده‌ای خانه‌دار شوند.

عباس‌زاده گفت: برخی شهرستان‌های استان با مشکل کمبود زمین مواجه‌اند لذا تا حد امکان باید از ایجاد شهرک‌های جدید به دلیل هزینه‌های بالا جلوگیری و از اراضی ملی موجود در شهرها استفاده شود.

وی گفت: اعضای شورای مسکن باید این نشست را با دقت بدون هیچ ملاحظه‌ای جلو ببرند، معایب و موانع طرح را حذف و زیرساخت‌های مورد نیاز سایت‌های مسکن را فراهم کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: از امروز با عزم جدی‌تر به‌صورت منسجم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن را جلو می‌بریم و برای انجام هر اقدام لازم، آمادگی داریم.

وی بیان کرد: باید این جرات باشد که اعلام شود بازدید از سایت‌های مسکن برای خبرنگاران و سازمان نظام مهندسی ساختمان آزاد است تا معایب و مشکلات را به ما اعلام کنند.

عباس‌زاده گفت: در طرح نهضت ملی مسکن باید شان مردم حفظ شود و مکان‌هایی در شان مردم و شهروندان را برای احداث خانه به آنان واگذار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha